مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی گفت: بیش از سه هزار قالیباف آذربایجان غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از سه هزار قالیباف به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآمده اند که با تحقق این امر، زمینه امید به آینده آنان در خصوص استفاده از مزایای بیمه فراهم شده است.

او افزود: ۷۲ هزار قالیباف در آذربایجان غربی فعال است که از این تعداد، تنها ۱۵ هزار نفردر قالب تأمین اجتماعی بیمه هستند و مابقی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیمه شوند.

معزز اضافه کرد: این صندوق آماده بیمه قالیبافان در آذربایجان غربی است و تمهیدات ویژه‌ای با همراهی بیمه سلامت برای بیمه درمانی این افراد اندیشیده شده است.

او اظهار داشت: افرادی که قصد انتقال بیمه از تأمین اجتماعی به این صندوق را دارند، می‌توانند این امر را انجام داده و ادامه حق بیمه خود را در این صندوق پرداخت کنند.

صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

علاوه بر روستائیان و عشایر، کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند زیرپوشش این صندوق قرار گیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.