معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: فعالان فضای مجازی با کمک رسانه‌ها برای مقابله با شایعات در فضای عمومی باید اطلاعات صحیح، کاربردی و شفاف را در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم منتقل کنند.

تاکید بر شفاف سازی و اطلاع رسانی سریع در رابطه با ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز در نشست کمیته فضای مجازی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: مقام معظم رهبری فضای مجازی را کارزاری می‌دانند که هرگز به ضرر نیست و باید به نفع کشور از آن استفاده شود و در جای دیگری می‌فرمایند فضای مجازی یک فرصت فوق العاده می‌باشد و نباید ضایع شود.

اوبا اشاره به رواج دروغ‌های گسترده و بی اخلاقی‌های زیاد در فضای مجازی درباره ویروس کرونا افزود: باید صدای واضح و درست را به مردم برسانیم و فضای مجازی به هر شکل ممکن برای انتشار اخبار صحیح آماده شود و خوراک منطقی و دقیق به مردم بدهیم.


او با اشاره به شایعه اخیر پیرامون ورود ۲ اتوبوس از قم برای زیارت مزار شهید سلیمانی در کرمان گفت: این شایعه در فضای مجازی منتشر شد، ولی هیچ سندی برای آن ارائه نشد و در نهایت جمع بندی‌ها این بود که هیچ اتوبوسی از قم وارد کرمان نشده است و این عکس منتشر شده در فضای مجازی مربوط به خردادماه و اعزام مبلغین برای نقاط مختلف کشور بوده و تنها ۲ اتوبوس از جیرفت و مشهد قصد ورود به کرمان را داشتند که تحت کنترل قرار گرفتند.

مشاوراستاندار در امور رسانه و روابط عمومی نیز با اشاره به انتشار شایعات متعدد در فضای مجازی گفت: تأخیر در پاسخگویی به رسانه‌ها از جانب مراجع رسمی زمینه را برای انتشار اخبار جعلی و شایعات در فضای مجازی فراهم می‌کند.

عباس تقی زاده افزود: مسیر باید برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باز باشد تا در کمترین زمان به پاسخ برسند.

او تصریح کرد: در فضای کنونی نیاز داریم روانشناسان به مردم امید واقعی بدهند و این فضا باید مدیریت شود چرا که در شرایط بحرانی مردم به دستور کار نیاز دارند بنابراین وجود یک مرجع مشخص برای پاسخگویی به مردم نیاز بسیار ضروری است.

در این نشست فعالان فضای مجازی نظرات خود را برای مقابله با انتشار شایعات در فضای مجازی و انتشار اخبار صحیح درباره ویروس کرونا مطرح کردند و مقرر شد گروهی فعال در فضای مجازی تشکیل و به انتشار اخبار صحیح کمک کنند.


انتها‌ی پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار