نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر نماینده های اصفهان باید همه نماینده ها با هم متحد شوند تا در مجلس یازدهم تلاش اثرگذاری برای احیای رودخانه زاینده رود انجام دهیم.

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: برای نجات و احیای زاینده رود در سال‌های اخیر راهکار‌ها و فعالیت‌هایی صورت گرفته و شاهد این بودیم که آب حتی به مقدار اندک در رود جریان دارد اما این فعالیت‌ها کافی نیست.

حجت الاسلام حسین میرزایی افزود: زاینده رود فقط یک رودخانه مختص استان اصفهان نیست بلکه استان‌های دیگر هم از آن بهرمند می‌شوند بنابراین باید طرحی دقیق و منسجم برای احیای این رود ارائه داد، نه تنها نماینده‌های اصفهان بلکه همه نماینده‌ها باید با هم متحد شوند تا برنامه‌ها و فعالیت‌های موثری را در مجلس یازدهم  برای احیای رود خانه زاینده رود انجام دهیم.

این نماینده منتخب تاکید کرد: یکی از بحث‌های مرتبط برای احیای زاینده رود اصلاح حقابه آبه کشاورزی استان اصفهان است، در سال‌های اخیر برخی با نفوذ و زیر پا گذاشتن قوانین حق آبه زاینده رود را به ناحق، به خود اختصاص داده اند که باید این مسئله را با نظارت دقیق‌تر و مشارکت مسئولان کشور برطرف کرد.

او ادامه داد:یکی دیگر از اقدامات در این باره، تفکیک فرایند کشاورزی و دام داری در حوزه زاینده رود است، باید مشخص شود که در چه مناطقی باید کشاورزی و در چه مناطقی دام پروری  صورت بگیرد.

میرزایی اضافه کرد: اصلاح الگو‌های آبیاری استان از دیگر راهکار‌هایی است که با برطرف کردن مشکلاتی مانند بودجه در این حوزه می‌توانیم طرح فعالیت کشاورزی را با مصرف آب کم‌تر و محصولات بیشتر توسعه دهیم.

او یادآور شد: از انجایی که  خودم کشاورز زاده هستم  و  خانواده ام در حوزه کشاورزی فعالیت داشتند به خوبی می دانم که کشاورزان استان اصفهان چه مشکلاتی دارند و باید چه گونه این مشکلات را برطرف کرد و امیدوارم با ایجاد طرح‌های صحیح بتوانیم کشاورزی استان را گسترش دهیم و راه حلی مطمئن برای احیای زاینده رود بیندیشیم.
 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار