افزایش ۵۰ درصدی حقوق معلمان، در احکام جدید لحاظ شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص صدور احکام جدید همکاران فرهنگی و افزایش حقوق ۵۰ درصدی رفع ابهام کرد.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق معلمان، در احکام جدید لحاظ شده استقاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص صدور احکام جدید همکاران فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: براساس قانون رتبه بندی سال ۹۴ که براساس مصوبه دولت برای فرهنگیان اجرا شد همکاران ما در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی رتبه بندی شدند و امتیازات این رتبه بندی،  فقط در بند حق شغل اضافه شد و در احکام تحت عنوان حق شغل حرفه ای،  اضافه شد.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ و براساس آیین نامه ، امتیازات رتبه بندی به سه آیتم حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل تعلق گرفت در صورتی که در رتبه بندی قبلی فقط حق شغل افزایش یافته بود و با توجه به سابقه و رتبه قبلی که همکاران داشتند در رتبه های جدید تطبیق یافتند و افزایش ها اعمال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : از ابتدای اسفندماه ۹۸ بخشنامه سازمان برنامه و بودجه دستگاه ها را مجاز کرد که کارکنان آن ها از افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان ۵۰ درصد بهره مند شوند و با توجه به اینکه یک ماه قبل رتبه بندی در آموزش و پرورش اعمال شده بود این افزایش ۵۰ درصدی در برخی از آیتم های حکم،  قبلا اعمال شده بود.

خدابنده افزود: به همین دلیل برای اینکه بتوانیم یک پایه حقوقی برای فرهنگیان اعمال کنیم و براساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه و خواست و مطالبه فرهنگیان کشور که درخواست اجرای کامل و هماهنگ قانون مدیریت خدمات کشوری را داشتند و اعتقاد داشتند این قانون برای آن ها تمام و کمال اجرا نمی شود وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت این دستورالعمل را اجرایی کند.

او تصریح کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری،  دیگر آیتم حق شغل حرفه ای در احکام حقوقی نداریم و فقط حق شغل داریم بنابراین در سال ۹۸ بند حق شغل حرفه ای از احکام همکاران حذف و امتیاز آن به حق شغل اضافه شد و در نتیجه حق شغل حرفه ای دیگر ردیف مستقلی در احکام حقوقی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در رتبه بندی سال ۹۸ امتیاز حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل را براساس رتبه همکاران بین ۲۵ تا ۵۰ درصد اعمال کردیم و ارقام افزایش این بندها در احکام همکاران قبلا ثبت و احکام صادر شده بود و الان باید مابه التفاوت این رقم را تا سقف ۵۰ درصد به احکام همکاران اضافه می کردیم و نمی توانستیم برای همکاری که این ۵۰ درصد را قبلا دریافت کرده مجددا افزایش را در همان بند برای این همکار داشته باشیم لذا این امتیازات در احکام همکاران اعمال و احکام صادر شد و بر این اساس توانستیم یک افزایشی در احکام داشته باشیم.

خدابنده افزود: البته وقتی می گوییم ۵۰ درصد افزایش مفهوم آن این نیست که به مجموع حکم ۵۰ درصد اضافه شود و امتیازات به بندهای حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل تعلق گرفته بود و در برخی ردیف های احکام از قبیل حق اولاد نیز که از این بندها تبعیت می کند افزایشی در آن ارقام هم حاصل شد و برخی از آیتم ها نیز در احکام مستقل هستند و براساس قوانین خاص خودش افزایش می یابد مثل قانون ایثارگری.

او تصریح کرد: ما نمی توانستیم هر دو قانون رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم را در احکام اعمال کنیم و وزارت آموزش و پرورش توانست با اعمال افزایش قانون فصل دهم، پایه حقوقی را ایجاد کند که در سنوات آتی هم مشمول افزایش خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: البته وزارت آموزش و پرورش پیگیر اعمال و اجرای رتبه بندی برای فرهنگیان می باشد و بعد از برقراری افزایش قانون فصل دهم، با اخذ مجوزهای لازم از دولت و مجلس رتبه بندی نیز باید اجرا شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود اجرای افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به نفع همکاران فرهنگی بود که اعمال شد.

خدابنده افزود: همکارانی که در رتبه های ۴ و ۵ بودند افزایش کمتری در این مرحله داشتند زیرا که بندهای حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل این همکاران قبلا تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و طبیعتا امکان افزایش مجدد وجود نداشت و برخی همکاران که قبلا در این سه آیتم افزایش کمتری پیدا کرده بودند به ۵۰ درصد رسید و بنابراین رشد بیشتری یافتند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بازنشسته
۱۲:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
با سلام
با این وضعیت باید به حلال بودن حقوق معلها شک کرد.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۶:۴۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
قشر فرهنگی لطفا با متانت جواب کارمندان رو بدین زشته بخدا چطور دانش آموز تربیت میکنید بهش گفتین بگه برو رد کارت؟؟؟؟ وای اینم قشر فرهنگی ما
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۶:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
با سلام من کارمند مرکز بهداشت هستم چرا برای مقابله با کرونا ما تعطیلات سرکاریم تمام کارمندان بهداشت حتی اونایی که مشکل تنفسی و بارداری دارن و طلاب و بسیج و سپاه برای مقابله با کرونا فعالیت میکنن امامعلمان هیچ اقدامی نمیکنن و زن ومرد همه قایم شدن تو خونه و دم از حقوق میزنن باید در حلال بودن حقوقشون شک کرد.ما کارمندان بهداشت ۵۰درصد اضافه حقوق رو ندادن بهمون اما تمام عید سرکاریم و حرفی از حقوق نزدیم آنوقت معلمان که از فروردین ۹۸تا مهر۹۹ که یکسال ونیم هست شاید پنج ماه سرکا. برن،چرا برای مقابله کرونا فعالیت نمیکنن.مگر کارگر نباید کارکند عرق بریزد تا حقوق بگید وحقوقش حلال باشد پس این شامل معلمان نمیشود،خیلی پرتوقع نباشن امروزه که بار تدریس بر دوش مادران هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام .بحث رتبه بندی وافزایش پنجاه درصدی حقوق باید در احکام معلمان به صورت جداگانه باشد .
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۱:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام .ببخشید باید رتبه بندی وافزایش پنجاه درصدی حقوق به طور جداگانه در احکام باشد و لحاظ شود .زیرا اینطوری حق معلمین با رتبه خبره وعالی بسیار ضایع می شود .با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
جمعی از فرهنگیان
۲۲:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام .معلم انسان ساز است. همین معلم است که پرستار و دکتر و مهندس وسایر اقشار جامعه را تربیت می کند وبه جامعه تحویل می دهد پس باید به حقوق معلم احترام گزاشت.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
با سلام. حذف حق شغل حرفه ای معلمان سبب شده که حقوق معلمان عزیز که واقعا بنیاد جامعه و ساختن انسان و جامعه برعهده این افراد شریف وبزرگوار می باشد به شدت پایین بیاد در مقایسه با سایر اداری ها که اونها تا دو میلیون اضافه شده ولی برای معلمین خیر .لطفا حداقل حق شغل حرفه ای را برگردانید .مخصوصا حق دبیران با سابقه دارای رتبه عالی بسیار ضایع شده است. با تشکر از شما جمعی از فرهنگیان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام .مگه این صفحه برای نظر و ارسال نظر در مورد حقوق معلمان نیست پس اقشار دیگه غیر از معلمان نظر ندهند .چون به اونها مربوط نیست .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
شما رو بخدا نظر بنده رو نمایش بدید
واللا خجالت داره
در بخش دولتی با استخدام رسمی و سه فرزند و کارشناسی ارشد و ۱۱ سال سابقه حدود۲.۵ میلیون حقوق میگیریم.ماهیانه صدها هزارتومان خرج رفت و آمد میکنیم و دم نمیزنیم...
آقا معلم تو خونه نشسته چند هزارتومن پول بسته داده ناله میکنه...
اخلاقتونو عوض کنید...قانع و شاکر باشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقا رضا همه کارمندان خرج و مخارج زندگی دارند و این زمانی بیشتر می شود که سن و سابقه بالاتر می رودو مخارجی بیشتر بر خانواده نحمیل می شود شما هم باید از افزایش حقوق خودت دفاع کنید، خیلی از معلم ها روزانه چند ساعتی در رفت و آمد به محل کارهستند و نه کمک هزینه ایاب و ذهاب می گیرند و نه سرویس دارند و حق هم دارند از قانونی که تصویب شده استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اینجا صفحه نظر خواهی از معلم هست .می فهمی .نه اقشار دیگه .لطفا برو تو صفحه ای که مربوط به صنف خودت هست .نظرت را ثبت کن .نه اینجا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کسی از شما نظر نخواست .اینجا سایت معلم هاست. پس برو تو سایت خودت نظر بده .برو رد کارت .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
آقای محترم یکم فکرتون رو باز کنید آموزگاران زیر بنای یک کشورند به نظر من اگر به حال اون ها رسیدگی نشه در دراز مدت کل کشور دچار مشکلات بزرگ میشه.به نظرتون چرا بقیه کشور ها پیشرفت کردن چون که به معلم بها دادند مطمئن باشید رسیدگی به معلمان یعنی آینده ای بهتر برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
شرمنده ببخشید ولی جنابعالی شاید دلت بخواد ازت بیگاری بکشن شاید بخوای مجانی کار کنی و به این هم بنازی ، خیلی از معلما جاهایی میرن درس میدن که هیچکدوم از مردم حاضر نیستن یه روز حتی برا تفریح اونجا پا بذارن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
تو رفت و آمد برا مدرسه پام شکست تصادف کردم ، با همون پای گچ گرفته رفتم زیر چادر درس دادم وسط کوهستان با جون خودم بازی کردم ،وظیفم بود و ادعایی ندارم کسی هم ازم تقدیر نکرد اما امثال شما ظلم رو میپذیرید ، چرا رفاه حق همه ما و شما نباشه ، برو حق خودتو بگیر چرا حسادت میکنی به اقشار دیگه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
پرستارها در بیمارستان با سخت ترین شرایط کار می کنند اونوقت معلمان مدام تعطیل و در حال استراحت همیشه به حقوقشان اضافه میشه و همیشه هم ناراضی هستند. حیا کنید انصافا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ببخشید این معلم هست که پرستار را تربیت می کنه و تحویل جامعه می ده .ضمنا این صفحه مربوط به معلمها هست نه پرستاران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کسی از شما نظر نخواست .خجالت بکش .معلم هست که تورو تربیت کرده تحویل جامعه داده .ضمنا اینجا سایت معلم هاست. مگه ما میایم بگیم‌ پرستارها کارانه وبن وخیلی مزایا با حقوق بسیار عالی دارن .پس فضولی موقوف .حسود تو فقط بسوز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ببخشید داداش اینجا سایت معلم هاست. نه پرستاران .برو تو سایت خودت نظر خواهی کن .برو رد کارت .
Germany
بدبخت بیچاره
۲۰:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ما چی بگیم ما ن. ظ. ا. م. ی. ها خانه بدوش و اواره و سی سال مستاجریم حتی پول بعضی کمو کاستی های اداری هم خودمون میدیم یا ماموریت بدون حق ماموریت با خودروی شخصی میریم یا شبانه روز بدون اضافه کار، کار میکنیم الانم که خبری از افزایش حقوق واسه ما نیست اخه ما حساب نمیشیم... از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آقایی که میگی معلما همیشه تعطیلن آیاخبرداری ماهمین روزهاهم دغدغه ی بچه هاراداریم وازطریق فضای مجازی بادانش آموزانمان درارتباطیم چقدربایدبسته بخریم تاآنهاراپوشش برهیم شمابودین این کارمی کردین چون ماوجدان داریم ازنون حرام بیزاریم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آقایی که میگی معلما همیشه تعطیلن آیاخبرداری ماهمین روزهاهم دغدغه ی بچه هاراداریم وازطریق فضای مجازی بادانش آموزانمان درارتباطیم چقدربایدبسته بخریم تاآنهاراپوشش برهیم شمابودین این کارمی کردین چون ماوجدان داریم ازنون حرام بیزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خب ما دانش اموزا چقد بسته اینترنتی بخریم فکر مارو هم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
مخ
۰۷:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام خب پس چرادررتبه بندی حداکثر700 هزارتومان اضافه شدولی درقانون جدیدحداقل 1500000ت افزایش داشت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
ایشالا که اینطور باشه واقعا خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بازنشستگان تامین اجتماعی. که 30 سال جوانی خودرا. صرف تلاش. اقتصادی. کرده‌اند. چرا توجه. بهشان. نمی شود. 15 در صد را به بچه. بدهید. قهر می کند. خواهشمند یم فکر اساسی. بکنید. خودمان. مریضی. خودمان. بچه ها مون. که. بیکار هستند. وتو را به خدا. فکری. برامون. بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
شما هم که حرف رییست را تکرارمی کنی پس از چیزی خبر نداری.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اینا که همش تعطیل هستن اصلا سر کار نمیرن برا چی همیشه حقوق اینا رو اضاف میکنن
خیلی کار میکنن
بخدا نصف این حقوق هم زیادشونه
همه تو این اوضاع سر کار هستن اینا که تعطیلن
خدا وکیلی این حقوقا حلاله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اینجا سایت معلماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
برو رد کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
به تو ربطی نداره .که حلاله یا حرا مه.برو رد کارت .معلمها با وجدان هستن .ومعلمی کاری فرسایشی هست .بعد اینجا سایت خیرخواهی از معلمها هست نه علافها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اینجا سایت معلم هاست. نه اقشار دیگه .پس برو رد کار خودت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
کسی از شما نظر نخواست .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۰:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
شما که تعطیل نیستی..یک روز برو مدرسه و ۶ ساعت یک کلاس ۳۵ نفره با سلایق متفاوت و..را کنترل کن و آموزش بده طوری که وجدانت راضی بشه اگه تونستی راست میگی اگه نتونتستی هم که خودت تعطییلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲۳
۰۱:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
تو انقد شعورت بالاست که دیگران رو اینا خطاب میکنی ، امکانات بذاریت تو مدرسه کولر و .... حق و حقوقمون هم درست بدن ما کل سالو میریم سر کلاس ، هنوز نرفتی تو یه کانکس وسط برف و بارون بدون بخاری ۵ کلاس با هم درس بدی ، اونم جوری که عقده ای نشن مثل شما
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۳:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
شما هم مثل نوبخت مخالف رفاه معلمان هستید لذا انتظاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
لطفا غیر از معلم الباقی نظر ندهند یک ساعت نمیتونید بچها رو تحمل کنید
فششش مادر م و خواهر میشنوید با ۲۴سال سابقه
Iran (Islamic Republic of)
جواد مرادی
۱۲:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
واقعا خسته نباشید هنر کردی رتبه بندی رو حذف کردی