وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در تلاش است تا دولت افغانستان را وادار به رهایی ۵ هزار زندانی طالبان کند.

تلاش آمریکا برای وادار کردن دولت افغانستان به آزادی زندانیان طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی مخالفت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با آزادی زندانیان طالبان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در تلاش است تا دولت افغانستان را وادار به رهایی ۵ هزار زندانی طالبان کند.

پمپئو اظهار داشت: تبادل زندانیان،‌ پیش از آغاز مذاکرت بین‌الافغانی بخشی از توافقنامه صلح آمریکا و طالبان ‌است.

آمریکا در این توافقنامه تعهد کرده است که ۵ هزار زندانی طالبان را تا قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی در تاریخ ۲۰ حوت/ اسفند از زندان‌های دولت افغانستان آزاد کند! این موضوع مخالفت شدید دولت افغانستان را در پی داشت و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از امضای این توافقنامه در یک نشست خبری تاکید کرد که هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد و اساسا آمریکا از چنین حقی برخوردار نیست که درباره آزادی زندانیان دولت افغانستان تصمیم گیری کند.

از سوی دیگر طالبان نیز تاکید دارند که ۵ هزار زندانی این گروه باید پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
داره داد میزنه که با طالبان برای شورش علیه دولت افغانستان توافق کرده که زندانیان طالبان بیایند بیرون و طالبان 5000 نفر نیرو آموزش دیده داشته باشه واقعا آمریکا دنبال بحران در افغانستان جهت فشار به ایران است و مرگ بر آمریکا خدا بلای جانسوز بدهد به آمریکا
آخرین اخبار