مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب درختی از سطح باغات شهرستان مهاباد برداشت و روانه بازار مصرف شد.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زراعی جاری ۱۲۲ هزار تن سیب درختی از سطح ۶ هزار و ۴۷۰ هکتار از باغات بارور شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف داخلی و بخشی نیز به کشور‌های همسایه صادر شده است.

او افزود: امسال ۱۲۲ هزار تن سیب از باغات بارور سطح مهاباد تولید شده است که از این مقدار نیز بیش از ۴۰ هزار تن به عنوان سیب زیردرختی تحویل کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد تاکید کرد: ۴۰ درصد محصولات باغی این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و ۶۰ درصد آن نیز به شهرستان و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

ایمانیان اضافه کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع «رد» و «گلدن» و سایر ارقام خارجی است که به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

او همچنین به تولید زنبور عسل در شهرستان مهاباد اشاره و تصرح کرد: در سطح شهرستان ۴۹۱ مورد زنبورستان وجود دارد که امسال ۳۹۰ تن عسل از این زنبورستان‌ها تولید شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.