کنترل استرس و اضطراب با ورزش

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ورزش کردن استرس و اضطراب کنترل شده و علاوه بر آن در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر خواهد بود.

کنترل استرس و اضطراب با ورزشدکترمحمدعلی سردار عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا استرس و اضطراب باید کنترل شود،گفت: با ورزش کردن هورمون های نشاط آور بدن تقویت می شود و استرس و اضطراب کنترل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از ویروس کرونا بهترین راه ماندن در منزل و قرنطینه خانگی است، ادامه داد: توصیه می شود در منزل فعالیت ورزشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن انجام دهید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه اماکن ورزشی تعطیل هستند، می توانید فعالیت های فیزیکی مثل حرکات کششی، نرمشی و جنبشی یا قدم زدن بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در اتاق یا پذیرایی داشته باشید.

سردار افزود: اینکه ورزش می تواند بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد هنوز به طور قطعی ثابت نشده است اما می تواند در دراز مدت یعنی حداقل بین ۲ تا ۳ ماه بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار