محمد عبداللهی مدیر برنامه پارسا خائف، از انتشار قطعه جدید او در ایام نوروز خبر داد.

محمد عبداللهی مدیر برنامه پارسا خائف خواننده نوجوان کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مدتی پیش پارسا خائف تصمیم به ساخت قطعه‌ای جدید به نام «سرخی سیب» گرفت؛ این قطعه کمی متفاوت‌تر از قطعات دیگری است که تا به حال در موسیقی اصیل ایرانی دیده شده است.

وی ادامه داد: این قطعه که با آهنگسازی مسعود تدینی ساخته شده، قرار است در ایام نوروز منتشر شود؛ نقطه قوت این قطعه اعضای تشکیل دهنده آن است. پارسا برای ساخت «سرخی سیب» تصمیم گرفته بود از نوازندگانی که هم سن و سال خودش هستند، استفاده کند.

مدیر برنامه پارسا خائف بیان کرد: پارسا با گرفتن این تصمیم به دنبال رسیدن به اهداف مختلفی بود؛ از مهم‌ترین اهداف او می‌توان به استفاده از مهارت‌های ناشناخته‌ نوجوانان اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از نوازندگان این گروه، پارسا باجلاوند نوازنده خوب خطه لرستان است که علاوه بر مهارت بالا در نواختن ساز تنبک، سال گذشته مقام اول را در گروه نوازندگان جشنواره ملی موسیقی جوان کسب کرد. پارسا خائف نیز در این دوره مقام اول را در خوانندگی به خود اختصاص داد.

وی افزود: از اهداف دیگر حضور نوجوانان در این قطعه، ترغیب نوجوانان و خانواده‌ها به یادگیری هنر و موسیقی اصیل ایرانی است. پارسا خائف در جواب نعمتی که خدا به او داده، درصدد است تا دیگر نوجوانان را به موسیقی ایرانی علاقه مند کند و باعث رشد و نموّ هنر آن‌ها شود.

عبداللهی گفت: در مورد دیگر نوازندگان نوجوان گروه باید بگویم که همه صاحب مقام هستند و از مهارت خوبی برخوردارند. از جمله این هنرمندان می‌توان به آراز وجودی نوازنده عود از تبریز (نفر اول جشنواره موسیقی جوان)، هادی ارجمند نوازنده دف و دهل، بهزاد گلشنی نوازنده کمانچه، یاور زندآبادی نوازنده آکاردئون و ... اشاره کرد.

مدیر برنامه پارسا خائف در پایان خبر از انتشار اولین آلبوم پارسا خائف در نیمه نخست سال آینده داد.  این آلبوم که حاوی قطعات فارسی و ترکی است، قرار است با آهنگسازی مهیار علیزاده و ترانه‌های شاعران مطرح و بنام کشورمان همچون هوشنگ ابتهاج، محمدعلی بهمنی، اهورا ایمان و ... ساخته شود.

شما می‌توانید صحنه‌هایی از ضبط این قطعه جدید را در ویدئوی زیر ببینید:

همچنین؛ در ادامه بخشی از صحبت‌های پارسا خائف را در خصوص انتشار قطعه «سرخی سیب» بخوانید:

«قطار اتفاقات این چند وقت اخیر، مزه‌ دهان هر انسانی حتی در سن و سال من را تلخ کرده است؛ تنها با نگاه کردن به چهره‌ بزرگترهایمان و معاشرت با مردم، می‌توان به این مسائل پی برد. من هم در این روز‌ها به چالش لبخند دعوت شدم و واکنش‌های مثبت و منفی پیرامون آن را هم دیدم. به دنبال پیدا کردن معنی کلمه چالش که رفتم، فهمیدم به معنی رفتار فردی از روی تکبر و نخوت و ناز است در برابر حریف کارزار.

فکر کردم اگر غم، حریف کارزار باشد؛ پس به کمک پشت صحنه‌ای از ضبط چند هفته پیش سرخی سیب که در حال و هوای تازه شدن تقویم خورشیدی ماست، شاید پاسخ شایسته تری به این چالش داده باشم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عشقمی پارسا جون⁦♥️⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۱۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پارسا خائف عزیز و جناب محمد عبداللهی بزرگوار دستتون درد نکنه؛هر دوتون مایه ی افتخارید
آخرین اخبار