رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی تا روز سه‌شنبه به پنج نفر رسیده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛دهقانی فیروزآبادی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندشامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های جدی که انجام شد، دقایقی قبل آمار مربوط به امروز استان از مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت دریافت شد و تا ظهر امروز از ۴۸ نمونه‌ای که به ما پاسخ دادند خوشبختانه ۴۳ نمونه منفی بوده و پنج نمونه مثبت داشتیم.

او فزود: یعنی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نمونه مثبت به سه نمونه قبلی ما اضافه شد و در حال حاضر پنج نمونه مثبت اعلام شده از بین نمونه‌های ارسالی داریم.

دهقانی فیروز آبادی درباره وضعیت بیماران اظهار کرد: از سه نمونه قبلی، ۲ بیمار مربوط به بیرجند و یک نفر مربوط به شهرستان قاینات بوده، درخصوص ۲ نمونه جدید که مثبت شده هنوز آمار تفکیکی شهرستانی را به ما اعلام نکردند و به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از سه بیمار قبلی در استان، حال عمومی ۲ نفر خوب است و الان خارج از بیمارستان هستند، اما یک نفر هنوز در بیمارستان بستری است و کمک تنفسی می‌شود.

او بیان کرد: درخصوص ۲ مورد جدید، چون اسامی تفکیکی بتازگی اعلام شده، هنوز نتوانستم آمار بگیرم که داخل بیمارستان هستند یا از جمله ترخیصی‌ها و یا شرایط دیگر که در اطلاع رسانی‌های بعدی اعلام می‌شود.

دهقانی فیروز آبادهمچنین با اشاره به برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماریابی گفت: براساس طرح جدیدی که توسط وزیر بهداشت اعلام شد امروز مشخص شد بیماریابی به صورت الکترونیک و تلفنی، براساس پرونده‌های الکترونیک سلامت برای تمامی خانواده‌ها انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این طرح از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود ادامه داد: به صورت تلفنی در مناطق شهری از طریق مراکز خدمات جامع سلامت با تک تک خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود تا مشخص شود علائمی به نفع درگیری احتمالی تنفسی یا کرونا در فرد وجود دارد یا خیراگر نیاز باشد آموزش‌های لازم نیز تلفنی به شهروندان اعلام می‌شود.

اوبیان کرد: در روستا‌ها هم بهورز‌ها این کار را به صورت فعالانه انجام می‌دهند و در صورتی که نیاز باشد به صورت موردی ممکن است تیم‌هایی به درب منازل اعزام شوند در غیر این صورت اصل کار این است که به صورت غیرحضوری و تلفنی بیماریابی فعال انجام شود و برآورد می‌کنیم اجرای این طرح در استان ۱۰ روز طول بکشد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: هنگام ترخیص به بهبودیافتگان توصیه‌های لازم اعلام می‌‍‌شود که تاجایی که می توانند با بقیه افراد تماس نداشته باشند، از منازل بیرون نیایند، از ماسک استفاده کنند و فاصله را با بقیه افراد بین یک تا دو متر رعایت کنند.

او گفت: به صورت تلفنی روزانه از وضعیت بهبودیافتگان اطلاع پیدا می‌کنیم  و اگر سوال داشته باشند به سوالات آن‌ها پاسخ داده می‌شود و اگر نیاز به آموزش داشته باشند نیز آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد.

بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.