اسماعیل عرب معصومی گفت: ۳۵ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در گرمسار توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار با بیان اینکه تمام برنامه‌های عمومی هفته منابع طبیعی با توجه به شیوع ویروس کرونا لغو شده است، گفت: ۳۵ هزار اصله نهال در گرمسار توزیع می‌شود.

او با تأکید بر اینکه پیش‌از این برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و جهادی در زمینه درختکاری با محوریت مدارس و دانشگاه‌های گرمسار برنامه‌ریزی‌شده بود، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها در راستای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا لغو شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار تصریح کرد: عموم مردم شهر گرمسار، روستا‌های توابع این شهرستان و بخش ایوانکی می‌توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و انجمن دوست داران محیط‌زیست نهال به‌صورت رایگان تهیه کنند.

عرب معصومی با اشاره به اینکه برخی از این نهال‌ها مثمر و برخی غیر مثمر هستند، افزود: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون‌تلخ و توت خواهد بود.

او افزود: حفظ و صیانت از منابع طبیعی و هوای پاک و جلوگیری از فرسایش خاک ازجمله مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد در اجرای طرح درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی است.
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.