مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توصیه و پیام‌های آموزشی برای مادران باردار در مقابله و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ را مطرح کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پوران خلفیان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در زمینه اجرای اقدامات پیشگیری همگانی به مادران توصیه می‌شود، از رفت و آمد‌های غیر ضروری به محیط‌های عمومی و دست دادن و در آغوش گرفتن و روبوسی با افراد حتی افرادی که به ظاهر سالم هستند خودداری نمایند.

او افزود: از آنجایی که استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، با حفظ آرامش خود را در تمام موقعیت ها، استرس به خود راه ندهید.

خلفیان، در ادامه از مادران باردار خواست: چنانچه دچار تب، سرفه، تنگی نفس، سرفه‌های شدید، سینه درد یا گلو درد حاد، علایم گوارشی و اسهال شدید شدند فوراً به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه کنند.

او اضافه کرد: تیم سلامت شامل پزشک و ماما شما را تحت مراقبت و درمان‌های حمایتی قرار خواهند داد و با در نظر گرفتن شرایط شما و جنینتان، بهترین تصمیم را برایتان خواهند گرفت.

خلفیان با بیان اینکه بالا رفتن دمای بدن و تب بالا در دوران بارداری از نظر سلامت مادر و جنین مهم است افزود: اگر مادر بارداری دچار تب شد حتماً و فوراً باید به پزشک مراجعه نمایند.

او خانم‌های باردار را از مصرف خود سرانه هر گونه دارو بدون مشورت پزشک منع کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی بیشتر استراحت کنید و تغذیه مناسب داشته باشید و مصرف مایعات، آب و آبمیوه را بیشتر کنید.

خلفیان گفت: انواع عفونت‌های حاد تنفسی در بارداری بسیار مهم است و در صورتیکه پزشک یا مراقب سلامت شما توصیه کرد برای درمان به مراکز درمانی یا متخصص مراجعه کنید حتماً اینکار را انجام دهید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار