۲ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در مراسمی به مناسبت روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در کمربندی شرق قزوین کاشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در مراسمی به مناسبت روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار درمسیر ۶ کیلومتری کمربندی شرق قزوین در مرحله نخست ۵۰۰ اصله نهال غیر مثر و ۱۵۰۰ درختچه و بوته سبز کاشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: خداوند نعمت‌های خود را در قالب طبیعت و منابع طبیعی به بشر ارزانی داشته است و همه وظیفه دارند از آن صیانت کنند و قدردان آن باشند تا نعمت‌ها بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کوه دشت و دمن سرسبز و رودخانه و درختان جنگل در واقع سفره‌ای از روزی الهی است که انسان از آن برای زندگی بهتر استفاده کند، اما گاهی خودمان این نعمت‌ها را از بین می‌بریم و برای خود مشکل ایجاد می‌کنیم.

او گفت: روز درختکاری فرصتی برای توجه بیشتر به فضای سبز است و باید همه ما کاشت درخت را جدی بگیریم و فضای کوچکی از محیط کار خود، زندگی را به کاشت نهال و درخت اختصاص دهیم تا از زیبایی الهی برخوردار شویم.

امام جمعه قزوین یادآورشد: این روز‌ها که ایام درختکاری است بهترین وقت جابجایی نهال است و انتطار داریم همه بسیج شویم و برای سرسبزی محیط زندگی و به فرزندانمان یاد دهیم درخت بکارند.

استاندار هم در این مراسم گفت: همه باید سعی کنند با کاشت یک اصله درخت سهم خود را در ایجاد فضای پاک ایفا کنند و در این شریط که مورد تهدید ویروس کرونا هستیم به سالم سازی محیط کمک کنیم.

جمالی پور افزود:درخت کاری در آپارتمان، خانه‌های ویلایی و ادارات باید جدی گرفته شود تا شهرنشینی به ما آسیب نزند.

استاندار قزوین به شرایط ویژه کشور و استان هم اشاره کرد و یادآورشد: کشور این روز‌ها در شرایط ویژه قرار دارد لذا از مردم خواهش می‌کنم از خروج غیر ضروری از منازل خودشان خودداری کنند.

او اضافه کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به موفقیت رسید و برای مقابله با پدیده ویروس کرونا هم باید مردم پای کار باشند.

جمالی پور اظهارداشت: اگر بخواهیم ویروس کرونا را شکست دهیم باید همه مشارکت کنیم و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا از بحران عبور شود.

او گفت: سطح آلودگی در استان و کشور بالاست و با خود مراقبتی باید پزشک خودتان باشید بویژه افراد مسن و سالمند در معرض تهدید جدی هستند و باید این ۱۰ روز آینده را نیز همکاری کنید تا از آسیب‌های ویروس کم کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار