رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: دانشمندان ایرانی خطی را با نظام پلاسما در تولید انرژی از زباله طراحی کرده‌اند.

آرش ارشد، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: مجموعه دانش بنیانی وابسته به دانشگاه علم و صنعت متشکل از دانشمندان ایرانی موفق به طراحی خطی با نظام پلاسما در تولید انرژی از زباله شده اند.

او با بیان این که در تلاش هستیم بتوانیم در کمترین زمان با این شرکت همکاری کنیم، گفت: ابتدا باید توانمندی های این مجموعه توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به اثبات برسد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج با اشاره به ورود روزانه ۱۷۰۰ تن زباله به حلقه دره، گفت: بخش عمده ای از این زباله دفن می شود.

او افزود: وقتی ما تمام توان بازیافت را تنها روی یک تکنولوژی خاص متمرکز کنیم با خاموش شدن سه روزه دستگاه اورهال، کوه زباله ۵۱۰۰ تنی خواهیم داشت.

ارشد در ادامه گفت: بنابراین اگر تکنولوژی های مختلف را کنار یکدیگر قرار دهیم یک نظام بازیافتی خواهیم داشت و حلقه دره نیز از محل دفن زباله به پارک بازیافت تبدیل می شود.

او افزود: با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و برنامه ریزی حلقه دره به محل بازدید دانش آموزان و دانشجویان از تکنولوژی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.