رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان گفت:ملی کردن اراضی روستایی، مانع واگذاری زمین به متقاضیان ساخت و ساز مسکن و گسترش روستا‌ها است.

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان  در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمودی رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان با اشاره به اینکه زمین‌های بایر از زمان‌های بسیار دور جزو زمین‌های آبا و اجدادی ساکنین روستا بوده است گفت: به دلیل خشکسالی‌های متمادی طی سال‌های اخیر کشت نشده و منابع طبیعی استان اراضی مذکور را ملی اعلام کرده است.

او افزود: به دلیل عدم کارآیی آن، از مردم گرفته شده و بدون هیچ گونه اقدامی جهت بهره برداری مناسب رها شده است.

محمودی در اشاره به اینکه در مراجعه به منابع طبیعی جهت باز پس‌گیری زمین‌های روستایی با جواب قانع کننده‌ای مواجه نشده ایم گفت: تنها پاسخ منابع طبیعی استان این بوده است که آگهی جهت ملی شدن اراضی در جراید و روزنامه‌ها منتشر شده و، چون متقاضی برای این زمین‌ها مراجعه نکرده ملی اعلام شده و عملا از دست مردم خارج شده است.

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان اظهار کرد: از آنجایی که این آگهی مربوط به ۲۵سال پیش بوده و عموما روستائیان به روزنامه و... دسترسی نداشته و یا عدم اطلاع کافی در این زمینه، نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد و اکثر مردم اکنون با کمبود زمین مواجه هستند.

او گفت: تنها راه برون رفت از این شرایط مراجعه به مراجع قضایی است که روال اداری پرپیچ و خم مانع دست یابی سریع به امر مورد نظر شده و حتی برای کشیدن کروکی این اراضی حدود یکسال درگیر بوده ایم.

محمودی عنوان کرد: نه تنها مسئولین روستای بورنگ بلکه سایر روستا‌های همجوار از جمله روستا‌های گسک، مسک و... حاضر هستند تا در صورت همراهی دولت و رفع مشکل زمین‌هایی که ملی اعلام شده زمین‌هایی با هکتار بالا به سرمایه گذاران بومی و غیر بومی داده و مسئولین روستاها  پا به پای سرمایه گذار وارد عمل شوند.

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان ادامه داد: این منطقه به دلیل شرایط دشتی خود این پتانسیل را دارد تا در صورت وجود سرمایه گذار با ایجاد مرکز تولیدی، علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان، حداقل محصولات تولیدی این منطقه را وارد چرخه بازار نماید.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.