رونمایی از ربات پرستار برای کمک به درمان بیماران کرونا در یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: ربات پرستار برای درمان بیماران کرونایی در شورای اسلامی شهر یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حمیدرضا قمی، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: رونمایی از ربات پرستار برای کمک به درمان بیماران کرونا در یزدطرح ربات پرستار با قابلیت خدمات توزیع دارو، ضد عفونی و اطلاع رسانی به بیمار در شورای اسلامی شهر یزد رونمایی شد.

او افزود: این ربات توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه یزد ساخته شده و در جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، شهردار، و مدیران شهرداری رونمایی شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این تیم تحقیقاتی با ترکیبی از رشته‌های کامپیوتر، مکانیک و برق موفق به ساخت ربات پرستار با قابلیت کار در فضای بیمارستانی و مراکز خدماتی را داراست و برای هر بخش با نرم افزار مجزا و تجهیز بر حسب سفارش قابل استفاده است.

حمیدرضا قمی، اظهار داشت: این ربات با دوربین و نرم افزار متصل به شبکه کنترل قادر است ضمن انتقال دارو به تخت بیمار، نکته‌های پزشک را از طریق مانیتور به بیمار انتقال دهد.

قمی بیان کرد: این ربات بهترین وسیله برای محیط‌های ایزوله است تا در کنار کادر درمان خدمات مناسب تری به بیماران ارائه دهد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند خاطر نشان کرد: طی یک ماه دو دستگاه از این ربات ساخته و برای ضدعفونی محیط و اطلاع رسانی به بیمار در بدو ورود به مرکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.