دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به مقالاتی که طی یک ماه اخیر در خصوص ویروس کرونا نوشته شده است احتمال افزایش علائم بیماری‌های قلبی و عروقی با ابتلا به این بیماری وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فروه وکیلیان  دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شایع‌ترین علت بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون، درگیری رگ‌ها و نارسایی قلبی است، گفت: این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و نارسایی تنفسی، تشدید بیماران قلبی و عروقی را شاهد هستیم.

او با اشاره به اینکه این ویروس براساس اعلام وزارت بهداشت تا کنون بیش از ۶ هزار نفر را در کشور درگیر کرده است، ادامه داد: بیماران قلبی- عروقی، بیماران تنفسی، دیابتی، فشار خون بالا و نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران قلبی- عروقی در صورت بروز مشکلات و یا بیماری می‌توانند به بیمارستان‌هایی غیر از بیمارستان‌های ارجاع دهنده بیماران کرونا مراجعه کنند چراکه درحال حاضر شیوع این ویروس بالاست و در مراکز درمانی ریفرال به دلیل حجم بالای بیماران، احتمال ابتلا افزایش می‌یابد.

وکیلیان با اشاره به اینکه اضطراب ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در سالمندان می‌تواند باعث افزایش فشار خون و تشدید بیماری قلبی وعروقی شود، افزود: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، دور ماندن از استرس، شستشوی مداوم دست‌ها، ضدعفونی کردن محیط منزل است.
 
او ادامه داد: اگر فردی بدون توجه به نکات بهداشتی دچار علایمی مانند تب، لرز، درد عضلانی، سرفه خشک، درد قفسه سینه، احساس تنگی نفس شد باید به نزدیکترین پزشک مراجعه کرده و ضمن دارو درمانی و مصرف مایعات فراوان در منزل بماند و در صورت تشدید علائم به مراکز درمانی سطح دو ارجاع داده شود.

دانشیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تنگی نفس شبانه می‌تواند ناشی از بیماری قلبی و عروقی باشد، اما تنگی نفس در طول روز و همراه با خس خس کردن فقسه سینه نشانه‌ای از تنگی نفس ناشی از ناراحتی حاد تنفسی یا ریوی است، گفت: ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا بدون علامت هستند بنابراین تنها با رعایت موارد بهداشتی می‌توان از ابتلا به این ویروس جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.