سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در روز‌های پایانی سال و تعطیلات ایام نوروز تشدید می‌شود.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت، با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز اجرای خواهد شد.

آغاز اظهار داشت: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی، رستوران ها، هتل‌ها و سایر اماکنی که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا تشدید می‌شود.

او افزود: همچنین خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و سایر موارد حسب مورد تحت پوشش طرح قرار دارند.

آغاز تصریح کرد: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و نیاز است مردم از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی با توجه به شرایخاص کنونی خودداری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا نیاز به مشاوره در حیطه وظایف تعریف شده دامپزشکی، از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا تماس با شبکه های دامپزشکی شهرستان‌ها در ارتباط باشند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.