۴ مرکز برای ارائه مشاوره به خانواده‌ها و دانش آموزان کردستانی در استان راه اندازی شد.

محمد ایوب فیض پور رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با عنایت به تعطیلی مدارس و استمرار فرایند یاد دهی و یادگیری دانش آموزان و تداوم جریان آموزش با فعالیت معلمان عزیز از طریق فضای مجازی و بهره گیری از رسانه‌های مختلف، این اداره نیز در این راستا اقدام به راه اندازی ۴ مرکز مشاوره تلفنی شبانه روزی نموده است.

او با اشاره به ضرورت توجه به آموزش مجازی خانواده و ایجاد زمینه برای حفظ آرامش و سلامت روانی، مدیریت ماندن در خانه، مهارت‌های مقابله با استرس، مهارت‌های تحصیلی در خانه، مهارت غلبه بر ترس و مهارت پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار داشت: با راه اندازی این مراکز، از توانمندی مشاورین مجرب خانواده که مورد تایید انجمن اولیاء و مربیان هستند، استفاده می‌شود.

فیض پور افزود: در این مراکز به صورت تلفنی توسط مشاوران درزمینه بهداشت روان و جلوگیری از استرس ناشی از ویروس کرونا به خانواده‌ها و دانش آموزان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان اظهار داشت: ۴ مرکز مشاوره راهنمایی و مشاوره خانواده (پیوند) در شهرستان‌های مریوان، سقز و نواحی یک و دو سنندج راه اندازی شده است.

او پیش بینی دوره‌های آموزش خانواده ویژه مدرسان آموزش خانواده با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و خانه سلامت استان در اجرای برنامه‌های مشترک با موضوع کرونا و برگزاری جلسات آموزشی توجیهی ویژه کارشناسان انجمن اولیا ومربیان شهرستان‌ها ومناطق تابعه به صورت ویدیو کنفرانس را از دیگر اقدامات این اداره بر شمرد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان در پایان گفت: بخشنامه وزارتی با موضوع آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا به شهرستان‌ها ومناطق تابعه و واحد‌های اداری و آموزشی استان ارسال شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار