مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دریافت شارژ و حجم اینترنت رایگان ترفند کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتا استان در خصوص پیام‌هایی که از طرف افراد ناشناس مبنی بر دریافت ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، هشدار داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور مبنی بر ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به کاربران دارای اینترنت ثابت، شاهد این موضوع هستیم که کلاهبرداران سایبری از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای افراد می‌نمایند.

او ادامه داد: اکثر این پیام‌ها دارای یک لینک (آدرس اینترنتی) است که از کاربر می‌خواهند برای دریافت اینترنت رایگان بر روی آن کلیک کنند.

این مقام سایبری گفت: کلیک کردن بر روی لینک‎های ارسال شده از طرف افراد ناشناس ممکن است منجر به نصب بدافزار‌های جاسوسی بر روی گوشی افراد و یا اینکه کاربران را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) هدایت کند.

سرهنگ سلیمانی گفت: کاربران نباید به هیچ وجه مورد فریب این دست تبلیغات اعم از دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر و ... قرار گرفته و به هیچ وجه اقدام به نصب این‌گونه نرم افزار‌ها نکنند.

رییس پلیس فتا فارس گفت: کاربران به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از نرم افزار‌هایی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، می‌تواند یک بد‌افزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ویا سوء‌استفاده از اطلاعات و امکانات سیستم نماید.

او در پایان افزود: کاربران درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

۱۱ فقره سرقت در پرونده سارق

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری یک سارق و کشف ۱۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه واماکن خصوصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک سارق را شناسایی و وی را طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: سارق دستگیر شده در تحقیقات به ۱۱ فقره سرقت ازمغازه و اماکن خصوصی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۹۹ هزار نخ سیگار قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ازکشف ۲۹۹ هزار و ۶۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی بخش "بیرم" این شهرستان در اجرای طرح ایست و بازرسی و برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز، به یک خودرو سمند مشکوک و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه راننده خودرو به دستور ایست توجهی نکرده و متواری شد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۲۹۹ هزار و ۶۰ نخ سیگارخارجی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مرجع قضائی، گفت: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی در پایان تصریح کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه، توزیع، خرید و فروش کالای قاچاق را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمپ ۱۳ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمپ ۱۳ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ۱۳ واحد صنفی از جمله نانوایی، فست فودی، رستوران و لبنیات فروشی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس باتوجه به شیوع بیماری کرونا دراین ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳۹ تن چوب قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۳۹ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق با پایش محور‌های مواصلاتی، طی یک ماه گذشته موفق به کشف ۳۹ تن چوب قاچاق شدند.

او با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان ارزش تقریبی محموله کشف شده ۹۰۰ میلیون ریال برآوردشده است، افزود: قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی دارد و از شهروندان در خواست می‌شود در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک پراید خبر داد.

سرهنگ کرامت اله برومندی اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو حامل دو دستگاه موتور سیکلت و ۸ دستگاه مانیتور رایانه است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با بیان اینکه کارشناسان قیمت کالای قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار