ابرازه گفت:با رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد‌های غیر ضرور توسط مردم شاهد کاهش بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی ابرازه قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ۹۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۰۰ نفر از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

ابرازه عنوان کرد: برخی برآورد‌ها حاکی از وجود تعداد بسیار زیاد افرادمشکوک و ناقل در سطح شهر است و در صورت کمترین بی توجهی به سرعت با افزایش تعداد بستری‌ها مواجه خواهیم شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تا روز گذشته ۷۵۱ مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان تایید شده است این بیماری در افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند زنان باردار و افراد مسن خطرناکتر از سایر افراد است.

ابرازه به بستری شدن ۱۹ نفر از شهروندان مبتلا به کرونا در مجتمع یاوران مهدی اشاره کرد و افزود: بیمارانی که نیاز چندانی به مراقبت بیمارستانی نداشته باشند برای چند روز آخر قرنطینه در این مجتمع نگهداری می شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمام پیش بینی‌ها برای مواقع بحرانی صورت گرفته افزود: سیر صعودی بیماری دست مردم است و اگر همکاری مردم ادامه نیابد ممکن است تمام بیمارستان‌ها ورزشگاه‌ها و باقی مکان‌ها از بیماران پر شود.

استاندار هم در این جلسه از حضور تمام مدیران در محل خدمتی و در استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروزی هیچ یک از مدیران به خارج از استان نخواهند رفت وپزشکان هم به خدمات خود ادامه خواهند داد.

سرمست به برخی کمبود‌ها در سطح اجتماع اشاره کرد و گفت: تمام کشور‌هایی که به کرونا مبتلا شدند با کمبود‌هایی در زمینه مواد ضدعفونی کننده و ماسک مواجهند، اما پیگیری‌های لازم برای رفع نیاز‌ها صورت گرفته است.

گفتنی است شهروندان می توانند برای طرح هرگونه پرسش در مورد کرونا با تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳ و ۳۶۶۲۰۹۹۹ و ۳۶۷۰۶۰۳۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار