استاندار قزوین گفت: همه واحد‌های صنعتی و تولیدی غیر ضروری از ۲۵ اسفندماه تعطیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: همه واحد‌های صنعتی و تولیدی غیر ضروری از ۲۵ اسفندماه تعطیل خواهند شد تا سلامت کارگران دچار خدشه نشود.

جمالی پور افزود: بزودی هم درباره تعطیلی بازار قزوین تصمیم گیری خواهیم کرد، اما اولویت ما این است که خود بازاریان تصمیم بگیرند و مشاغل غیر ضروری را تعطیل کنند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

او اضافه کرد: گر اصناف قزوین مانند طلافروشان برای تعطیلی واحد‌های خود اقدام کنند ما استقبال می‌کنیم و امیدواریم مشاغل غیر ضروری مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، برای تعطیلی اقدام کنند.

استاندار گفت: با ذخیره سازی اقلام اساسی و ارزاق عمومی و میوه شب عید مردم در تأمین این کالا‌ها هیچ مشکلی نداریم و به شهروندان اطمینان می‌دهیم هیچ کمبودی در استان نخواهیم داشت.

جمالی پور افزود: بخشی از مردم خوشبختانه توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند و از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کرده‌اند که جای تقدیر دارد و بخشی هنوز این ویروس را جدی نگرفته‌اند که همچنان درخواست می‌کنیم منزل را بهترین مکان برای تأمین سلامت خود و خانواده بدانند.

او اضافه کرد: اخیراً در فضای مجازی دعوت‌هایی برای کار‌های خیر صورت می‌گیرد که اعلام می‌کنیم هیچ تجمعی برای کار خیر هم مجاز نیست و از شهروندان انتظار داریم هر گونه کمک خیرخواهانه خود را فقط به صورت غیر حضوری اهدا کنند تا از تجمعاتی که می‌تواند ناقل بیماری باشد جلوگیری شود.

استاندار از توقف فعالیت اتوبوسرانی هم خبر داد و گفت: از فردا شنبه فروشگاه‌های بزرگ باید جوری برنامه ریزی کنند تا از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر خدمات رسانی کنند.

جمالی پور افزود: یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که ارائه فیش آب و برق و تلفن و گاز به درب منازل ممنوع است و در صورت مشاهده بازرسان با آن برخورد قانونی خواهند کرد.

او اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مبادی ورودی شهر قزوین بشدت کنترل شده است و از ورود افراد آلوده و مشکوک از استان‌های تهران، قم، البرز و گیلان جلوگیری خواهد شد.

استاندار گفت: برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان لازم است ارتباط اینترنتی دانش آموزان و معلمان در فضای مجازی حفظ شود و نقاهت گاه‌ها نیز با مسئولیت هلال احمر با افزایش ظرفیت پذیرش برای بهبود مراجعان اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار