باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به بررسی و تشریح دیدار‌های مقامات کشورهای خارجی با رهبر انقلاب می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هرسال با موضوعات گوناگون و ویژه با مسئولان کشورهای مختلف دیدار و گفت‌وگو می‌کنند که به طبع این دیدارها می‌تواند دستاوردهایی را به دنبال داشته باشد؛ از این رو باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به بازخوانی دیدارهای سال گذشته رهبر انقلاب با مسئولان کشورهای خارجی می‌پردازد که در ادامه میخوانید.

دیدار برای استحکام روابط ایران و پاکستان

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراه عصر روز دوشنبه دوم اردیبهشت اولین مهمان خارجی بود که با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدا این دیدار ارتباط ملت‌های ایران و پاکستان را ارتباطی قلبی و عمیق تلقی و تاکید کردند که «روابط دو کشور به‌رغم دشمنی‌ها باید هرچه بیشتر مستحکم و تقویت شود».

رهبر معظم انقلاب در ادامه همچنین مسائل امنیتی در مرزهای دو کشور ایران و پاکستان را مهم اعلام و بیان کردند که «گروه‌های تروریستی عامل ناامنی در مرزها هستند؛ ایشان منبع تغذیه گروه های تروریستی را پول و سلاح دشمنان دانستند و اظهار کردند که یکی از اهداف حرکت‌های ضدامنیتی در مرزهای ایران و پاکستان، آلوده کردن روابط دو کشور است».

عید/ دیدار رهبری

در دیدار، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که «برخی نمی‌خواهند روابط تهران و اسلام‌آباد به یکدیگر نزدیک شود، اما تلاش می‌کنیم روابط دو کشور مستحکم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوری اسلامی ایران در تماس مستمر خواهیم بود».تحکم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوری اسلامی ایران در تماس مستمر خواهیم بود.

ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و هیئت همراه، روز پنج‌شنبه  ۲۳ خرداد سال گذشته با رهبر معظم انقلاب کشورمان دیدار کردند، ایشان در این دیدار تأکید کردند که «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه‌ی تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به‌هیچ‌وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی، مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرند.

عید/ دیدار رهبری

در ابتدای این دیدار شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت که «من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم».

رهبر انقلاب هم خطاب به نخست‌وزیر ژاپن گفتند که «ما در حسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد».

در پایان این دیدار، حضرت آیت الله خامنه ای اشاره ای هم به دشمنی‌های چهل‌ساله‌ی آمریکا با ملت ایران و ادامه‌ی این دشمنی‌ها کردند و اعلام کردند که «ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده‌ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد».

دیدار دوباره نخست وزیر پاکستان با رهبر انقلاب در سال98

نخست وزیر پاکستان مهرماه سال گذشته برای دومین بار عازم تهران شد، او پیش از این اردیبهشت به ایران آماده بود؛ عمران خان ۲۱ مهر به دیدار رهبر انقلاب رفت و با ایشان گفت‌وگو کرد.

عید/ دیدار رهبری

رهبر معظم امقلاب در دیدار با عمران خان با تأکید بر لزوم استفاده از این بستر برای افزایش همکاری‌های دو دولت خاطرنشان کردند که «جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده‌ای برای توقف جنگ در یمن ارائه کرده است و پایان این جنگ، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به‌دنبال داشته باشد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با برشمردن نمونه‌هایی از ارتباطات عمیقاً نزدیک و مردمی دو ملت ایران و پاکستان، تأکید کردند که «نگاه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان نگاه به یک برادر در همسایگی است و با وجود این فرصت بی‌بدیل، روابط دو کشور باید بسیار گرم‌تر و بهتر از وضع موجود باشد و امنیت مرزها ارتقا یابد و برنامه‌های معطل‌مانده مانند خط لوله‌ی گاز تکمیل شود».

ایشان همچنین تاکید کردند که «جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده البته  اگر کسی شروع‌کننده‌ی جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد».

ایران آماده‌ی همکاری‌های نزدیک‌تر با کشورهای منطقه است

آخرین دیدار رهبری در سال ۹۸ با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و هیئت همراه او در روز 22 دی بود. در ابتدا این دیدار، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که «جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و رئیس‌جمهور هم صراحتاً گفته است که ایران آماده‌ی همکاری‌های نزدیک‌تر با کشورهای منطقه است».

ایشان شرایط کنونی منطقه را نامناسب اعلام و اظهار کردند که «علت این وضعیت، فسادانگیزی آمریکا و رفقای او است و تنها راه مقابله با آن هم تکیه بر همکاری‌های درون منطقه‌ای است».

همچنین شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنانی خود از دیدار با رهبر معظم انقلاب از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز خرسندی کرد و در ادامه شرایط منطقه را دشوار خواند و بیان کرد که «ما با لزوم افزا

یش همکاری‌های منطقه‌ای کاملاً موافقیم و معتقدیم باید گفت‌وگوهای جامع میان کشورهای منطقه برگزار شود».

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: گفتم آقاجان! بزنید می‌خورید + فیلم


گزارش از نوشین نثاری

انتهای پیام/

 

 

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار