رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره استانی هر معلم یک روش تدریس در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ارتقای شایستگی، صلاحیت و مهارت حرفه‌ای معلمان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و اظهار کرد: این جشنواره برای معلمان دوره‌های تحصیلی پیش‌دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم برگزار خواهد شد.

رنجبر گفت: در راستای کیفیت بخشی و ارائه شیوه‌های نوین تدریس معلمان استثنایی می‌توانند ابتکارات و نوآوری‌های آموزشی در مدارس مجازی را ابتدای اسفند ماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده به دبیرخانه این جشنواره واقع در روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند.
او اظهار داشت: با فراهم آوردن بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانش‌آموزان در ۴۰ مدرسه و مرکز مجازی در راستای جبران عقب افتادگی درسی، کلاس‌های اثر بخش مجازی برای حدود ۷۰۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر با نیاز‌های ویژه درحال برگزاری است.

رنجبر تصریح کرد: برآورده کردن نیاز‌های آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه برای شکوفایی استعداد‌های آنان بسیار مهم است و اصلاح آموزش براساس نیاز‌های واقعی دانش‌آموزان باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی و نوعی آموزش است که معطوف به یادگیری یا تغییر روش‌های رفتاری است، افزود: نظریه‌ها، دیدگاه‌ها، ماهیت و روش‌های تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده و یادگیرنده تأکید دارد.

رنجبر گفت: در دنیای امروز باید تعلیم و تربیت را از روش سنتی به شیوه جدید تغییر و گرایش به جستجوگیری را در دانش‌آموزانی که هر کدام نیاز‌های متفاوتی دارند افزایش دهیم تا آن‌ها بر اساس نیاز‌های روز جامعه تربیت شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.