معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تاکنون هیچ گونه ناوگان خارجی وارد سیستم ریلی کشور نشده است.

هیچ ناوگان خارجی وارد کشور نشده است/ بهره بردای از خط دوم کرج _قزوین اواسط فروردین ماه سال۹۹سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا چند روز آینده شاهد بهره برداری از چهار پروژه بزرگ ریلی خواهیم بود ، گفت: بهره‌برداری از ۳۲۲ دستگاه انواع واگن‌های باری، مسافری، لوکوموتیو و ریل باس خواهیم بود. این سومین مرحله از مراسم آغاز بهره برداری از ناوگان ریلی جدید در امسال خواهد بود که طبق وعده‌ای که داده بودیم تا پایان اسفندماه بهره‌برداری از آن انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: در مرحله اول ۲۱۳دستگاه انواع ناوگان ریلی و در مرحله دوم ۲۴۳دستگاه و در این مرحله هم ۳۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید و بنابراین امسال جمعاً ٧٧٨ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور اضافه شده است و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ٨٤ درصد رشد مواجه بوده و البته همه این ٧٧٨ دستگاه در کارخانجات تولیدی داخل و بدست صنعتگران و تولیدکنندگان کشور ساخته شده است و خوشبختانه امسال به هیچ وجه ورود ناوگان خارجی نداشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ارزش ریالی این ٣٢٢ دستگاه ناوگانی که هفته آینده به بهره برداری میرسند ۷۵۰ میلیارد تومان است که در چند بخش باری، مسافری، لوکوموتیو و ریل باس ساخته شده و تمامی این پروژه‌ها توسط کارخانجات داخلی کشور و توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است

رسولی یاد آور شد: همچنین در هفته آینده پروژه مهم اصلاح هندسی خطوط و اصلاح سوزنبندی ایستگاه کرج با ۳۰ دستگاه سوزن جدید نصب شده و جابجایی ١٢ دستگاه سوزن دیگر که در راه‌آهن کرج اجرا شده است به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این پروژه بالغ بر ٣٥ میلیارد تومان است که توسط شرکت راه آهن تامین و اجرا شده است،   ادامه داد: با این اصلاح اساسی بعمل آمده در ساختار سوزنبندی و خطوط ایستگاه راه‌آهن کرج، کار پذیرش و اعزام قطار‌ها در ایستگاه راه‌آهن سرعت می‌یابد. پیش از این در اعزام و پذیرش قطار‌ها در این ایستگاه راه‌آهن گلوگاه ترافیکی داشتیم که از این پس این مشکل رفع می‌شود و ضمن اینکه در مسیر ورود و خروج تهران از سمت غرب تأخیرات ناشی از تلاقی قطار‌ها کاهش می‌یابد، ایمنی سیر قطار‌ها نیز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه پل روگذر قزل‌حصار یکی دیگر از پروژه‌هایی است که تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: پیش از تکمیل پل روگذر قزل‌حصار در منطقه قزل حصار خودروها از روی خط آهن عبور می‌کردند و این از مشکلات عمده مردم منطقه بود.
 
مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه این پروژه با رقم ١٠ میلیارد تومان اجرا شد،   افزود: با عملیات جهادی در چند ماه گذشته توانستیم این پل روگذر را تکمیل کنیم که موجب حذف گره ترافیکی منطقه، صرفه‌جویی در وقت مردم، صرفه‌جویی در کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها و کاهش ترافیک شد. پیش از این بابت عبور یک رام قطار در این منطقه صف طولانی خودرو‌ها تشکیل می‌شد که امروز این صف و ترافیک حذف شده و موجب ارتقای ایمنی و افزایش آسایش مردم است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن  ادامه داد: دیگر پروژه‌ای که هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد افتتاح ۳۴ کیلومتر خط ریلی دوم در مسیر کرج - قزوین حدفاصل کرج تا هشتگرد است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ارزش ریالی اجرای این قطعه از خط دوم کرج - قزوین بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است.  که با همت مهندسان و کارگران ایرانی به اتمام رسید.

رسولی افزود: البته قطعه بعدی از هشتگرد تا قزوین نیز به طول ۷۰ کیلومتر در آستانه تکمیل است، اما چون عهد بسته‌ایم پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود همان روز قابل بهره‌برداری باشد بنابراین پروژه هشتگرد تا قزوین در خط دوم به محض انجام کار‌های کم باقیمانده و آماده شدن، افتتاح می‌شود.

او اظهار کرد:‌ این ۳۴ کیلومتر خط دوم ریلی بین کرج تا هشتگرد موجب تسهیل تردد قطارها، کاهش زمان سیر قطار‌های مسافری و باری به سمت تبریز و رشت و سایر شهر‌های این محور و همچنین افزایش آسایش مسافران عزیز قطار‌ها خواهد شد. همچنین ارتقای ایمنی از دیگر دستاورد‌های این خط دوم ریلی است.

رسولی با اشاره به اینکه بخشی از خط دوم کرج _قزوین اواسط فروردین ماه به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: اهم کار‌های مربوط به احداث خط ریلی هشتگرد تا قزوین انجام شده و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک اتفاق جهانی است و اقتصاد تمامی کشور‌ها را ناخواسته درگیر خود کرده است گفت: امروزه اولویت هر دولت و هر کشوری عبور از این بحران است و مهمترین آن سلامتی مردم است و حتماً شیوع این ویروس آثار اقتصادی مخربی بر صنعت حمل و نقل و گردشگری و مشاغل کوچک ایجاد می‌کند، اما اولویت اول باید عبور از این بحران و نجات جان انسان‌ها باشد.

او اظهار کرد: دولت برنامه‌های حمایتی برای تمامی بخش‌های اقتصادی در دستور کار خود دارد که بموقع به اجرا گذاشته خواهد شد.

رسولی بیان کرد: در راه آهن به صورت مستمر با شرکت‌های حمل و نقل ریلی جلسه برگزار شده و با همفکری یکدیگر امیدواریم اقدامات مؤثری بعد از عبور از بحران ویروس کرونا انجام دهیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از همان روز‌های ابتدایی شرکت راه آهن اقدامات خود را آغاز کرده جلسات در حوزه‌های اقتصادی و در راستای حمایت از شرکت‌های حمل ونقلی اقداماتی انجام داده است.

او یادآور شد: رویه شرکت راه‌آهن برای برقراری قطار در مسیر‌های مختلف همانند سایر حقوق حمل ونقلی است و متناسب با عرضه و تقاضا فعالیت می‌کند و ما در طی این مدت هیچ‌کدام از مسیر‌های ریلی خود را قطع نکرده ایم و البته با توجه به شیوع ویروس کرونا میزان تردد‌ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده، اما راه آهن به اختیار خود هیچ‌کدام از مسیر‌های ریلی را قطع نکرده است و این میزان تقاضای سفر بوده که برای برقراری یا عدم برقراری قطار ملاک قرار گرفته است.

رسولی بیان کرد: شرکت راه آهن در ربا همکاری تمام بخش‌های محترم غیر دولتی شاغل در این صنعت اقداماتی از جمله بهسازی و ضدعفونی کردن تمامی قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن و اماکن و کنترل و غربالگری مسافرین عزیز و کارکنان خود را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه با رعایت دستورالعمل‌های مراجع ذیصلاح اقدامات ارزشمندی را برای حفظ سلامت مسافران و کارکنان خود به عمل آورده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
هورااااااااااااا
عالي شد
آخرین اخبار