نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد تست کرونای یکی از سربازان در حال خدمتش مثبت اعلام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در داخل یکی از ناو‌های خود خبر داد.

بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا جواب تست این فرد مثبت است، اما ابتلای قطعی این فرد به ویروس کرونا باید از سوی مقامات بهداشتی تایید شود.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که یک هفته پیش نیز خبر ابتلای یک سرباز نیروی دریایی آمریکا مستقر در جنوب ایتالیا به «کووید-۱۹» اعلام شد.

نیروی دریایی آمریکا شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جواب تست کرونای یک سرباز در حال خدمت در جنگنده یو. اس. اس. باکسر (ال. اچ. دی-۴) مثبت است و این نخستین مورد ابتلای یک عضو نیروی دریایی در داخل کشتی محسوب می‌شود.»

براساس این بیانیه، این دریانورد در خانه‌اش قرنطینه شده و کسانی که با او در ارتباط بوده‌اند، فورا شناسایی شده و به طور داوطلبانه خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کرده‌اند.

این بیانیه افزود مرکز آمریکایی کنترل و پیشگیری بیماری‌ها باید نتیجه مثبت این تست را تایید کند.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی، ناو «یو. اس. اس. باکسر» در حال حاضر در بندر و در یک پایگاه دریایی سن دیه گو مستقر است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۶۹ هزار و ۶۱۰ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۷۷ هزار و ۷۷۶ نفر بهبود یافته و ۶ هزار و ۵۱۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار