فرمانده انتظامی استان کردستان از برخورد با تجمعات در چهارشنبه اخر سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه گفت: امسال برنامه‌های انتظامی متفاوت از سایر سال‌هاست،به دلیل انتشار ویروس کرونا و شیوع آن، باید در راستای حفظ سلامت مردم در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشیم و با جلوگیری از اجتماعات نگذاریم سلامت افراد و جاعه به خطر بیافتد.

او تاکید کرد: از تجمعات در چهارشنبه آخر سال و شب عید جلوگیری می‌شود چرا که این موضوع تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا است، هر چند مردم باید خود رعایت کنند که مشکلات برخی استان‌ها گریبانگیر کردستان هم نشود.

سردار آزادی ادامه داد: در چهارشنبه آخر سال گذشته ۷۵ نفر و در شب عید سال گذشته ۶۹ نفر مصدوم شدند، هرچند بستری‌های استان کمتر بود اما این موضوع بیانگر این است که برخی‌ها سلامتی خود را فدای لذت آنی می‌کنند به همین منظور امسال اقدامات پیشگیرانه خود را تشدید خواهیم کرد که آسیبی به جامعه نرسد.

او اذعان داشت: امسال هم با مقامات قضایی هماهنگ شده در صورتی که افرادی سلامت و امنیت مردم را به خطر اندازند تا پایان تعطیلات آنها را در بازداشت نگه داریم. 

فرمانده انتظامی استان کردستان به برنامه‌های پلیس در عید نوروز هم اشاره کرد و افزود: قطعا امسال مسافرت تحت تاثیر این ویروس قرار خواهد گرفت هر چند تمهیداتی اندیشیده‌ایم که ۹۰ تیم پلیس راه در جاده‌های اصلی و فرعی و در راهور هم ۹۰ تیم موتوری و خودروی پیش‌بینی شده که نظم و ترافیک جامعه را حفاظت کنند.

او همچنین از افزایش 25  درصدی کشف مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: امسال یک تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه میزان دستگیری‌ها در حوزه جرایم سایبری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل خود  ٢۴ درصد افزایش یافته است،  اضافه کرد: همچنین ٢۵ درصد اتفاقات و شکایات حوزه انتظامی مربوط به تصادفات، ١۴ درصد مربوط به نزاع و درگیری، ١٣ درصد سرقت و هفت درصد هم مربوط به مسائل اخلاقی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.