سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان به فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: نوروز عید خوبی هاست، اما صدا‌ها و انفجار‌های پراکنده نشان می‌دهد که باز هم می‌خواهیم این خوبی را با بدی آغاز کنیم و چهارشنبه شاد را بازهم به روز غم تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: خرید و فروش مواد محترقه به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده و شاهد این هستیم که در این روز‌های بحرانی بیماری کرونا، سایت‌ها و صفحه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی اقدام به فروش مواد محترقه و همچنین تشویق کاربران فضای مجازی به برپایی پرشور این جشن می‌نمایند.
وی افزود: همواره پیشگیری مقدم بر درمان بوده و پلیس فتا نیز در راستای انجام وظایف خود و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در چهار شنبه آخر سال و همچنین ایام نوروز اقدام به شناسایی سایت و صفحه‌های فعال در زمینه ساخت، و فروش مواد محترقه در فضای مجازی می‌نمایند.
این مقام انتظامی با هشدار به فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی خاطر نشانکرد: ایجاد سایت و صفحه‌هایی که اقدام به خرید، فروش و تبلیغ مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد ۱ تا ۴ قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
سرهنگ کیخا عنوان کرد: والدین همواره باید مراقب فرزندان خود و عملکرد آن‌ها در فضای مجازی باشند و همراهی فرزندان در این فضا مورد تاکید است، متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایت‌ها در این خصوص بسیار خطرناک است.
وی اظهار داشت: باید بدانیم خریداران مواد محترقه در فضای مجازی اغلب نوجوانان و جوانان هستند و کلاهبرداران نیز با آگاهی از این موضوع اقدام به ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی یا فیشینگ می‌نمایند و از این طریق با سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.
سرهنگ کیخا گفت: ضمنا با بحث داغ این روز‌ها و شیوع بیماری کرونا با برگزاری تجمعات در چهارشنبه آخر سال سبب تشدید شیوع این ویروس نشویم و امسال در خانه خود بمانیم.
سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در اختیار کلیه کاربران قرار داشته و با توجه به نیازمندی خود می‌توانند از محتوای کاربردی بارگذاری شده در وب سایت بهره بگیرند و کاربران در صورت مواجهه با صفحات دارای محتوای مجرمانه می‌توانند آن را در بخش ثبت گزارش مردمی وب سایت، با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار