مدیر کل محیط زیست کرمان گفت: حدود ۷۰ باکلان درکفه نمک سیرجان به نمک نشسته بودند که با واکنش سریع و همکاری و همیاری دوستداران طبیعت برای نجات این پرندگان راهی منطقه شدند.

تلاش نفس گیر ۸ ساعته درنجات باکلان‌های به نمک نشستهمرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: تعداد ۷۲ قطعه پرنده آبزی به نام باکلان که در آبگیر‌های کفه نمک سیرجان گرفتار شده بودند که طی یک عملیات برنامه ریزی شده و نفس گیر نجات یافتند.

شاکری افزود: با همکاری دکتر عابدکوهپایه مسئول کلینیک دامپزشکی حیات وحش سیرجان، گروه کوهنوردی همنورد سیرجان، اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان، فرمانداری سیرجان، معدن نمک سیرجان، مدیریت سد تنگوئیه، انجمن رفتگران طبیعت سیرجان، باشگاه تیراندازی کیارمین و سایر دوستداران محیط زیست سیرجان باکلان‌های گرفتار زنده گیری، درمان و رها سازی شدند.

او تصریح کرد: طی یک اقدام ۷-۸ ساعته با حضور حدود پانزده الی بیست نفر باکلان‌ها نجات یافتند و عملیات جلوگیری از مسمومیت ناشی از نمک بر روی آنان انجام گرفت.

مدیر کل محیط زیست کرمان افزود: از تمامی افرادی که در این عملیات زیست محیطی همکاری کردند کمال تشکر را دارم، زیرا در غیر این صورت نجات دسته جمعی پرندگان ممکن نبود.

باکلان گونه‌ای پرنده مهاجر آبزی است که در حین مهاجرت در کفه نمک سیرجان گرفتار شده بودند و با تلاش مردم و مامورین محیط زیست سیرجان نجات یافتند.

کرمان با توجه به اقلیم متنوع کریدور عبور پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار