ممانعت از ریزش بیش از دو هزار فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۸ از ریزش دو هزار ۳۹۱ فرصت شغلی در استان جلوگیری بعمل آمد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با تعامل و هم افزایی موجود در بین دستگاه‌های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تخصصی اشتغال استان و با حمایت‌هایی که صورت گرفت، امسال علی رغم شرایط سخت اقتصادی، از ریزش دو هزار و ۳۹۱ فرصت شغلی در استان جلوگیری شد.

او در ادامه با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه روابط کار این اداره کل در سال ۹۸، اظهار کرد: در این حوزه، یکی از مهم‌ترین اهدافی که دنبال می‌کنیم پیگیری رفع مناقشات کارگری و کارفرمایی از طریق مصالحه و سازش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: پیرو اجرایی کردن این هدف، امسال ۹۶۷ رای سازشی توسط مراجع حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص این اداره کل صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جهاندیده همچنین از شناسایی ۶۵۴ نیروی کار خارجی غیرمجاز در استان در بازه زمانی سال ۹۸ هم خبر داد و گفت: ۲۷۵ نیروی کار ایرانی نیز توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان جایگزین این افراد شدند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار