مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از کرونا، ۱۵ پایگاه ویژه مراقبت مادر و کودک جهت حفظ سلامت مادران و کودکان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا،  مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه با هدف کاهش تردد و نیز کاهش احتمال انتقال ویروس، اقدام به حذف موقت و تعویق برخی خدمات مراقبتی و موکول نمودن آن به ماه‌های آتی نمود.

او با تاکید بر اهمیت دو گروه از خدمات با توجه به نقش ویژه‌ای که در تأمین و حفظ سلامت گروه‌های هدف دارند، تصریح کرد: این خدمات همچنان و با اولویت در واحد‌های بهداشتی جاری است و انجام برنامه واکسیناسیون کودکان و خدمات مراقبت مادران باردار با رعایت حداقل مراقبت‌های ضروری از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:به منظور، تداوم انجام این خدمات و نیز ایجاد محیطی سالم و جدا از سایر واحد‌های خدمتی، این مدیریت اقدام به راه اندازی پایگاه‌های مراقبت ویژه مادر و کودک نمود.

احمدیان افزود: این پایگاه‌ها صرفا ارائه خدمات به دو گروه فوق را انجام داده و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این واحد‌ها رعایت کلیه شرایط مرتبط با جلوگیری از انتشار عفونت و آلودگی انجام می‌پذیرد.

اوادامه داد:  مراجعین می‌توانند با اطمینان خاطر جهت دریافت خدمات واکسیناسیون کودکان و مراقبت‌های مادران باردار به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

لیست اسامی و آدرس پایگاه‌های فوق در کلان شهر مشهد را به شرح ذیل اعلام نمود:
 
لیست مراکز حفظ سلامت مادر و کودک از کرونا در مشهد
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.