ایجاد جو روانی آرام سهم رسانه‌ها برای مقابله با بحران کرونا است

ایجاد جو روانی آرام سهم رسانه‌ها برای مقابله با بحران کرونابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمانشاه گفت : بعد از مرحله شناخت به راه‌های پیشگیری و مراقبت‌های فردی باید پرداخت که این مهم نیز باید بر اساس اصول و پروتکل‌های اعلان شده رسمی و مستند و از سوی مسئولین و کارشناسان صورت گیرد تا ضمن وثوق مطالب، مورد استقبال و تایید مردم قرار گیرد.

او گفت: ایجاد جو روانی آرام و آرامش سازی گام بعدی رسانه‌ها است تا ضمن خنثی سازی التهاب‌های روانی ایحاد شده توسط فیک نیوز‌ها باعث برقراری جوی آرام در جامعه شد چرا که هر اقدام اصولی و دقیق در جوی آرام و غیرالتهابی امکان پذیر است.

نیشابوری ادامه داد: اما شاید مهمترین بخش اطلاع رسانی اهمیت انتشار اخبار دقیق، درست و به موقع است که ارایه اطلاعات کامل و جامع، بازگو کردن عواقب شیوع ویروس کرونا در جامعه و شفاف سازی در این حوزه موجب هوشیاری مردم شده و از همه مهمتر، در این شرایط نباید شاهد خلا خبری باشیم چرا که بی تردید افراد فرصت طلب بهره برداری خود را با انتشار شایعه انجام خواهند داد و این موضوع آرامش و نظم جامعه را می‌تواند برهم زده و معضلات و مشکلات را دو چندان کند.

او افزود هم اکنون با توجه به تاخیر در امر اطلاع رسانی باید اهالی واقعی رسانه در کنار سایر خادمان سلامت کشور به شکل ۲۴ ساعته آماده ارایه اطلاع رسانی دقیق از طریق رسانه‌های خود باشند بی تردید غفلت از این موضوع موجبات بروز شایعه راه فراهم آورده که این خود می‌تواند از ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.