مطلق گفت: رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام بروز سیل در کمپ‌های موقت احتمال شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

محمد اسماعیل مطلق مشاور معاونت بهداشت در مديريت كاهش خطر و بلايای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: این روزها از یک سو با پاندمی کرونا روبرو هستیم که به لحاظ عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز ترددهای غیر ضروری توسط برخی افراد به وجود آمده و از سوی دیگر نیز هواشناسی خبر از وقوع سیل به ویژه در نیمه غربی کشور و دامنه های زاگرس می‌دهد .

او ادامه داد: مهم‌ترین نگرانی در این شرایط  از بین رفتن قواعد فاصله گذاری اجتماعی است. اغلب سیل با سرما و نیز از دست دادن سرپناه همراه می شود. فرآیند اسکان موقت و نیز تامین گرمایش با نوعی تجمع مردم همراه است که  استفاده از ماسک و دسترسی به شوینده ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مشاور معاونت بهداشت در مديريت كاهش خطرو بلايای وزارت بهداشت بیان کرد:  تهیه ژل و توصیه به شستن مکرر  دست ها در اغلب مواقع امکان پذیر نیست و از روش های جایگزین نظیر استفاده از وایتکس رقیق شده به میزان یک به صد می‌توان استفاده کرد.

مطلق با اشاره به اینکه جلب کمک‌های مردمی تنها باید نقدی باشد و  استفاده از کالاهای دست دوم می‌تواند منجر به گسترش بیماری شود،

افزود: امداگران  باید از لوازم مراقبت های شخصی مناسب شامل ماسک معمولی، شوینده ها و در مواقع لزوم دستکش برخوردار باشند.

او ادامه داد: بیماریابی مبتنی بر علایم و امکان قرنطینه باید مد نظر باشد. کودک دارای علائم را به تنهایی نمی‌توان نگهداری کرد بلکه باید امکان قرنطینه خانوادگی را پیش بینی کرد.


بیشتر بخوانید: انجام چه کار‌هایی برای از بین بردن ویروس کرونا مهم هستند؟


مطلق یاد آوری کرد: مسئولان موظف هستند  بیش از سایرافراد مسائل بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را در بازدیدهای میدانی  همچنین  جلسات رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار