سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روابط عربستان و روسیه شاهد «جنگ قیمت» نیست و قیمت نفت هم اکنون با وضعیت نامطلوب جهانی مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روابط عربستان و روسیه شاهد «جنگ قیمت» نیست و قیمت نفت هم اکنون با وضعیت نامطلوب جهانی مواجه است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دیدگاه کرملین درخصوص اظهارنظر نائب رئیس شرکت لوک اویل (Lukoil) مبنی بر این که روسیه و عربستان جنگ فرسایشی را آغاز می‌کنند، گفت: «روسیه آغازگر هیچ جنگی نیست و از اظهارات خاندان سلطنتی عربستان نیز نتیجه می‌گیریم این کشور هم آغازگر هیچ جنگی نیست.»

پسکوف افزود: هر کشوری برای بودجه خود معیار‌های مشخصی دارد و هر دولتی سیاستش را براساس این معیار‌ها تنظیم می‌کند. شما اطلاع دارید که بودجه روسیه بر اساس قیمت ۴۲ دلار برای هر بشکه نفت است. قطعا قیمت کنونی برای ما مطلوب نیست، اما یک کمربند نجات وجود دارد که درصورت اضطرار به حل مشکل کمک خواهد کرد. در کوتاه مدت و نیز میان مدت هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.

سخنگوی کرملین در پایان گفت قیمت کنونی نفت برای روسیه فاجعه بار نیست.

گفتنی است در نشست اخیر کشورهای عضو اوپک و روسیه طرفین برای تمدید توافق کاهش تولید نفت به نتیجه نرسیدند و به دنبال آن عربستان سعودی میزان تولید نفت خود را به مقدار زیادی افزایش داد که در نتیجه بهای نفت به شکل بی سابقه ای سقوط کرد.

در معاملات روز‌های اخیر، بهای هر بشکه نفت به کمتر از ۳۰ دلار رسیده و ارزش سهام شرکت‌ها در بازار‌های مالی دنیا به شدت تحت تاثیر این افت قیمت نفت و نیز تبعات ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
حالا چون پولش براتون مهم نيست بايد نفتاتونو آتيشش بزنين ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چون پولشو لازم ندارن دارن آتيشش ميزنن ؟؟؟
آخرین اخبار