بنا به اعلام سخنگوی کرملین، رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای دیدار با فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این هفته برنامه‌ای برای دیدار با خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: (چنین برنامه ای) در روز‌های آینده در دست نیست. پس از روشن شدن همه چیز آن را اعلام خواهیم کرد. این هفته رئیس جمهور برنامه‌ای برای نشست با خلیفه حفتر ندارد.

روز یکشنبه کنفرانسی بین المللی با محوریت تحولات لیبی با شرکت روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و برخی کشور‌های دیگر در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد. فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی و خلیفه حفتر هم در این کنفرانس حضور داشتند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس آمده است: همه طرف‌ها متعهد شدند در درگیری‌های لیبی مداخله نکنند و اقداماتی متقابل بین حفتر و دولت وفاق ملی انجام شود که با آتش بس بین آن‌ها آغاز خواهد شد.

در بیانیه پایانی کنفرانس برلین همچنین بر جلوگیری از تعرض به تاسیسات نفتی تاکید شده است. این در حالی است که نیرو‌های وابسته به حفتر برخی میدان‌های نفتی از جمله الشراره را بسته‌اند که شرکت ملی نفت تحت اداره دولت وفاق به ریاست فائز السراج را وادار کرد توقف صادرات نفت و کاهش تولید به بیش از نصف را اعلام کند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱  دو قدرت در این کشور پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار