دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت:در قوانین، مسئولیت کیفری و مدنی اشخاص حقوقی و حقیقی که موجب انتشار بیماری واگیر دار در جامعه شوند درنظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس ضمن درخواست از شهروندان در خصوص توجه به پیشگیری از ویروس کرونا دو ماده قانونی را در این موضوع یاد آور شد و گفت: قانون‌گذار مطابق با ماده ۲۲ قانون طرز جلوگیری از بیمار‌های واگیردار تاکید می‌کند، اشخاصی که مانع اجرای مقررات بهداشتی شده یا در اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار شوند به حبس تأدیبی تا ۲ ماه و یا جریمه نقدی محکوم می شوند.

او  به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اشاره و تاکید کرد و افزود: هر اقدامی که براساس تشخیص وزارت بهداشت و درمان بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود؛ ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌ات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

گازرانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس نیز در این خصوص بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا براساس وضعیت جسمانی از ۵ تا ۷ روز بستری می‌شوند و در صورت بهبود وضعیت جسمی، تحت مراقبت‌های خاص، مرخص شده و دوران نقاهت خود را در منزل می‌گذرانند.

او افزود: بیماران مبتلا به کرونا یا همان کووید-۱۹ در زمان ترخیص پس از ۷ روز و بعد از بهبود وضعیت جسمانی، به منظور گذراندن دوره نقاهت خود، تعهدنامه‌ای در بیمارستان امضا می‌کنند و این تعهد نیز به امضا و تایید یک نفر ضامن از بستگان بیمار می‌رسد که تا پایان دوره نقاهت یعنی زمان ۱۴ روزه از موقع تشخیص بیماری، حق خروج از منزل و با ارتباط و تماس با اطرافیان را ندارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: بیمارانی که با اخذ تعهد و نظر پزشک معالج پس از ۷ روز قانونی بستری، مرخص شده و به منزل می‌روند تا دوره نقاهت را بگذرانند، روزانه مورد مراقبت و کنترل جسمانی کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان قرار می‌گیرند و اقلام بهداشتی مورد نیاز را از کارشناسان دریافت می‌کنند تا زمان ۱۴ روزه بیماری بگذرد و بهبود قطعی اعلام شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.