مدیرکل امورعشایری خوزستان از فراهم شدن خدمات ییلاق برای عشایر در مناطق قشلاقی خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحم کریمی مدیرکل امورعشایری خوزستان گفت: کوچ عشایر از استان خوزستان به مناطق ییلاقی و استان‌های همجوار به مدت ۲ ماه ممنوع شده و دلیل آن نیز پیشگیری از گسترش ویروس کرونا است.

او با بیان اینکه شرایط آب و هوایی قشلاق هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: دغدغه و نیاز اصلی عشایر آب و علوفه بوده است که هم اکنون نیز تا حدود زیادی برای این قشر مولد برطرف شده است.

کریمی از حضور گروه‌های خدمت رسان به عشایر در قشلاق خبر داد و بیان کرد: مجموعه خدماتی که این قشر مولد در ییلاق بهره می‌بردند را در حال حاضر می‌توانند در مناطق قشلاقی خوزستان دریافت کنند و در زمان حال نگرانی خاصی برای ماندن عشایر در قشلاق نیست.

مدیرکل امورعشایری خوزستان مشکل عشایر در خوزستان را کمبود سوخت عنوان کرد و اظهار داشت: امسال پخش سوخت در میان مردم عشایر کمی زمان برده که دلیل آن نیز طول کشیدن ثبت نام در سامانه سوخت شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران بود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کوچ عشایر که هر سال در اوایل فروردین ماه انجام می‌شد برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ به مدت ۲ ماه به تعویق افتاد.

انتهای پیام/ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.