مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد پزشکی اجتماعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تردد برخی از مسافران در شهر و استانمان نازل‌های بنزین و خودپرداز‌ها آلوده‌تر از هر وقتی هستند.

نازل‌های بنزین و خودپرداز‌ها آلوده‌تر از همیشهنوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد پزشکی اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: خوشبختانه در استان کرمان به خاطر اینکه مردم به توصیه هایمان خوب گوش دادند شاهد این هستیم که خیلی ویروس کرونا گسترش و شیوع پیدا نکند.

او افزود: برخی از مردم مدتی که گذشت دیدند استان‌هایی همچون گیلان و قم و استان‌های دیگر وضعشان بد است، ولی از کرمان در اخبار خبری نیست، خیالشان راحت شد و بعضی‌ها به بیرون از خانه‌ها رفتند و در عین حال نکته دومی که وجود دارد مردم خسته شده‌اند و نکته سوم این است که مردم عادت دارند، چون کرمان هوایش خوب است طبق سنت و خوب بودن هوا به بیرون می‌روند و همه این‌ها با هم جمع شده اند و الان این برای ما نگرانی شده که می‌تواند ما را در مقابل کرونا شکست دهد.

نخعی بیان داشت: مهم این است که مردم مهمانی نروند و در محل‌های شلوغ حاضر نشوند؛ اگر دوست دارند به طبیعت بروند خوب است، ولی نه اینکه دو الی سه خانواده با هم بروند و سفره بیندازد، بچه هایشان را در فضای طبیعت ببرند ما تاکید بر پاک رفتن نداریم، چون پارک شلوغ است تاکید ما بر روی طبیعت است و آن هم به صورت تک تک. قرار نباشد جمعی از خانواده‌ها با هم به طبیعت بروند.

او تصریح کرد: الان ما باید به بچه‌ها توجه ویژه داشته باشیم، چون آن‌ها از لحاظ روانی اگر این کرونا رویشان تاثیرات منفی بگذارد، امکان دارد که این تاثیرات به صورت جسمی و هم روانی ماندگار باشد، یعنی باعث می‌شود که تعدادی بچه متعرض و ترسو با این فشار‌های روانی که بی دلیل ایجاد کرده‌ایم به جامعه و آینده تحویل دهیم. به خاطر همین ما تاکید داریم که بگذاریم بچه‌ها بچگی کنند و تاکید می‌کنم که در خانه‌ها مهمانی نروند، در ویلا‌هایی که در جای جای استان دارند مهمانی نروند، در پارک‌ها حدالمقدور نروند، چون شلوغ هستند، ولی در فضای طبیعت به صورت پراکنده می‌توانند حضور داشته باشند.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد پزشکی اجتماعی گفت: نکته‌ای که وجود دارد با توجه به اینکه مسافرانی از شهر و استان ما گذر می‌کنند برای کار‌هایی همچون گرفتن پول و یا زدن بنزین توقف دارند بنابراین نازل‌های بنزین و خودپرداز‌ها نسبت به قبل آلودگی بیشتری دارند.

او افزود: بنابراین در این شرایط یک سری افراد باید بتوانند این مکان‌ها را با رعایت اینکه دستگاه‌ها خراب نشوند تمیز کنند، ما هم اقداماتی را انجام داده‌ایم قرار است ماشین‌های بلندگو دار کارشان عوض شود و وظیفه آن‌ها این شده است که با در دست داشتن الکل و پارچه تنظیف خودپرداز‌های شهر را به طور مکرر ضدعفونی و تمیز کنند تا بار ویروس روی آن‌ها کمتر شود؛ برای صد عفونی کردن نازل‌های بنزین هم به همین شکل است.

نخعی بیان داشت: از مردم خواهشی داریم اینکه تحمل کنید و همکاری تان را کمرنگ نکنید، اگر کمرنگ کنید کرمان هم مثل بقیه شهر‌ها به فاجعه کرونا می‌پیوندد.

او خطاب به هموطنان گفت: از همه هم وطنان عزیز هم خواهش می‌کنیم که امسال به استان کرمان سفر نکنند ما کرمانی‌ها مهمان نواز هستیم، اما الان و با توجه به شرایط فعلی و کنونی و با وجود ویروس کرونا ما نمی‌توانیم پذیرایی شما عزیزان در استان و شهر کرمان باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار