کارشناس امور زنان جهاد کشاورزی مهر گفت: صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان روزانه یک هزار عدد ماسک را با هدف کمک به همشهریان و هموطنان تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا نوری کارشناس امور زنان جهاد کشاورزی شهرستان مهر بیان کرد: این بانوان روستایی با تشکیل صندوق خُرد زنان، روزانه بین ۸۰۰ تا یک هزار عدد ماسک را تولید می‌کنند که باتوجه به تعداد نفرات این کارگاه، تولید روزانه متغیر است.

او، بیان کرد: در این کارگاه، حدود ۹ نفر از اعضای صندوق خرد زنان روستای کارون از توابع بخش اسیر شهرستان مُهر به صورت خود جوش برای تولید ماسک مشغول به کار هستند.

نوری، تصریح کرد: یک طاقه پارچه مخصوص ماسک با مشارکت مردم روستای کارون خریداری و به این صندوق اهدا شد و سه طاقه پارچه دیگر با خرید کش و نخ با همکاری اعضای صندوق تهیه شده است تا از آن ها، ماسک تولید شود.

کارشناس امور زنان جهاد کشاورزی شهرستان مهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این کارگاه تا پایان فروردین‌ماه امسال، حدود ۲۱ هزار عدد ماسک تولید کند که این گروه از بانوان روستایی تصمیم دارند ۵ هزار عدد از ماسک‌های تولیدی خود را به صورت رایگان در سطح شهرستان توزیع کنند و مابقی آن را در قبال مبلغ ناچیزی برای خرید مواد اولیه به فروش برسانند.

شهرستان مُهر در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

به دنبال شیوع کرونا، مردم استان فارس مانند دیگر نقاط کشور با مشکلاتی در زمینه تهیه ماسک برای پیشگیری از این بیماری روبرو هستند.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز افزود: تا ۵ فروردین ۹۹ شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۵۶۶ نفر رسید، تاکنون ۲۱ نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

او، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۹۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند.

علاوه بر شیراز در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان‌های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار