۲۸ پایگاه بهداشتی و درمانی ویژه مراقبت مادر و کودک در شرایط بحران کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات را در محیطی ایمن به گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز مراقبت مادر و کودک در مشهد و ۱۴ مرکز در شهرستان‌های زیر پوشش فعال شده است که خدمات را در محیطی ایمن به گروه‌های هدف ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه در پایگاه‌های مراقبت مادر و کودک، خدمات واکسیناسیون و بررسی پایه‌های سلامت مادران باردار ارائه می‌شود ادامه داد: پایگاه‌های اختصاصی مراقبت مادر و کودک با هدف تامین بستر مناسب و امن و به حداقل رساندن احتمال آلودگی ویروسی در زمان مراقبت برنامه ریزی شده اند.

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی، مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه با هدف کاهش تردد و کاهش احتمال انتقال ویروس، اقدام به حذف موقت و تعویق برخی خدمات مراقبتی و موکول نمودن آن به ماه‌های آتی نمود.

احمدیان با تاکید بر اهمیت دو گروه از خدمات با توجه به نقش ویژه‌ای که در تأمین و حفظ سلامت گروه‌های هدف دارند، افزود: این خدمات کماکان و با اولویت در واحد‌های بهداشتی جاری است و انجام برنامه واکسیناسیون کودکان و خدمات مراقبت مادران باردار با رعایت حداقل مراقبت‌های ضروری از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

او ادامه داد: این پایگاه‌ها صرفا ارائه خدمات به دو گروه فوق را انجام داده و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این واحد‌ها رعایت کلیه شرایط مرتبط با جلوگیری از انتشار عفونت و آلودگی انجام می‌پذیرد.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
آدرس کچاست کجا مراجعه کنیم