عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: جهش تولید مستلزم همکاری و حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و مردم است.

دولت باید بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسبی برای تولید کننده‌ها تدارک ببیند/با وجود تحریم های غرب و کرونا روی پای خود ایستاده‌ایمرمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سبزوار، جغتای ،جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علت اینکه پی در پی شعار‌های اقتصادی مطرح می‌شود، گفت: امروزه در سطح جهان رفتار‌های ظالمانه‌ای که قبلا به صورت خشونت آمیز بود به شکل جنگ‌های اقتصادی تغییر پیدا کرده است، لذا امروز نوع رفتار‌های کشور‌های استکبار متفاوت است، بنابراین کشوری می‌تواند قدرتمند باشد که از وضعیت اقتصادی توانمندی برخودار باشد.

او افزود: جنگ امروز به صورت جنگ اقتصادی است، پس از این جهت اهمیت دارد که ما از لحاظ اقتصادی تقویت شویم و بتوانیم با استقلال روی پای خودمان بایستیم، همانطور که در بحث جنگ افزاری توانستیم در جنگ با عراق به سمت تولید جنگ افزار مناسب برویم، امروز هم باید در بحث اقتصادی توانمند شویم.

ممنوعیت واردات  ۱۴۰۰ قلم کالا ؛ عامل مهم  در حمایت از تولید داخلی

سبحانی فر ادامه داد: هر سالی نام خاص خود را دارد، سال گذشته  رونق تولید نام‌گذاری شد و  اگر رونق  تولید نبود امروز دچار مشکل بودیم، اکنون حدود ۸۵ درصد از تامین زنجیره مواد غذایی در داخل کشور تولید می‌شود و این به خاطر حمایت از تولید داخل بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سران قوا در سال گذشته  ۱۴۰۰ قلم کالای وارداتی را ممنوع کردند و این یک عامل مهم برای حمایت از تولید داخلی بود. اگر تولید داخلی ما تقویت نمی‌شد، امروز با توجه به تحریم‌های غرب و تحریم‌های بیماری کرونا  دچار مشکل می شدیم، چراکه به خاطر شیوع  ویروس کرونا خیلی از کشور‌های همسایه که با آن‌ها مراودات محصولات غذایی  و امثال اینها را داشتیم قطع شد.

با وجود تحریم های غرب و کرونا توانسته ایم روی پای خود بایستیم

او افزود: اکنون کشور‌هایی مانند اروپا و آمریکا در برخورد با بیماری کروونا دچار مشکل شده‌اند، ولی ما بیش از یک ماه است که درگیر ویروس کرونا و چندین سال درگیر تحریم‌های غرب هستیم  و با این حال توانسته ایم روی پای خود بایستیم . پس حمایت از تولید تا اینجا توانسته موفقیت آمیز باشد و خود را در این تنگنا‌ها نشان داده است.

نماینده سبزوار،جغتای ،جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای  ادامه داد: امسال جهش تولید نام‌گذاری شده و جهش تولید این است که  از نیاز‌های اولیه خود فراتر برویم و به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم صادرات محور شویم. به سمتی برویم که تولید کشور از نیاز داخلی کشور بیشتر شود و بتوانیم در بخش تولیدات، صادرات محور شویم.

جهش تولید مستلزم حمایت های دولت، مردم و تولید کننده ها است

سبحانی فر اضافه داد: برای جهش تولید الزاماتی لازم است و  دستگاه‌های دولتی، مردم و تولید کننده‌ها باید یک سری حمایت‌هایی را داشته باشند. دولت باید بسته‌های تشویقی و بحث تسهیلات مناسب را برای تولید کننده‌ها داشته باشد و  البته مردم باید از تولید حمایت کرده و به سمتی بروند که از تولیدات داخلی استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکننده‌ها باید تلاش کنند که تولید کالای با کیفیت و کمیت داشته باشند و در این راستا لازم است دستگاه‌ها و سیستم‌های خود را بروز رسانی و نو سازی کنند، همچنین بحث استاندارد سازی را حتما در دستور کار خود  قرار دهند.

سبحانی فر ادامه داد: تولید کنندگان باید استاندارد‌های داخلی و بین المللی را رعایت کنند و به سمتی بروند که محصولات را برندسازی کنند تا بتوانیم در سطح جامعه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، همچنین  از تولید کالا‌های متفرق خودداری شود تا بتوانیم بازار‌های هدف را مشخص کنیم و در بازار‌های هدف بخش عمده‌ای از سهم را بگیریم.

نماینده سبزوار،جغتای ،جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی  در پایان تاکید کرد: دولت، بخش خصوصی و بخش دولتی باید رایزنی‌های اختصاصی را در بحث رایزن‌های فرهنگی در کشور‌های بازار هدف ایجاد کند تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و ارتباط تجار کشور با بازار‌ها و شناسایی آن بازار‌ها برقرار شود.


بیشتر بخوانید:همکاری قوا برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است/ دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار