رئیس کارگروه فرهنگی، آموزشی، رسانه و فضای مجازی قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس بر اهمیت نقش رسانه ها در ارتقای دانش و آگاهی مردم تاکید کرد.

نقش رسانه ها در ارتقای دانش و آگاهی مردمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و رئیس کارگروه فرهنگی، آموزشی، رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) با محوریت صدا و سیمای مرکز فارس در بحث اطلاع رسانی راه اندازی شده است، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده و در این میان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شفاف توسط رسانه‌ و فضای مجازی نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.

او با بیان اینکه بر اساس سیاست های تدوین شده حرم مطهر، کارگروه فرهنگی، آموزشی، رسانه و فضای مجازی به همراه دیگر کارگروه ها تشکیل و راه اندازی شد، افزود: رسانه ملی با توجه به جایگاه و وظیفه خطیر و نقش مهم خود در ارتقای دانش و آگاهی مردم باید به عنوان نماینده افکار عمومی آحاد جامعه را با اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا و مخاطرات حضور در اجتماعات و معابر عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس آشنا کند.

سهرابی با شاره به اینکه فضای مجازی، محیطی برای شیوع فوق ‌العاده سریع شایعات است، ادامه داد: مردم اخبار مربوط به ویروس کرونا را از رسانه ملی (رادیو، تلوزیون) و خبرگزاری های رسمی پیگیری کنند.

رئیس کارگروه فرهنگی، آموزشی، رسانه و فضای مجازی قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) با اشاره به اینکه عموم مردم بیشتر زمان خود را در خانه می‌ گذرانند، بیان کرد: خوشبختانه مجموعه صدا و سیما با هدف روحیه ‌بخشی و سرگرمی ‌سازی تا کنون در بخش های مختلف همکاری جدی داشته است و این روند همچنان به نحو مطلوب ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: پس از تعطیلات نوروزی خبرگزاری های مطرح و روزنامه ها با ادامه فعالیت های مستمر خود، به فضل الهی و در سایه پرچم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اطلاع رسانی را به مخاطب درون و در سطح جهان به نمایش می گذارند و از این بحران بیماری با سربلندی عبور خواهیم کرد.

سهرابی با بیان اینکه ویروس کرونا تهدید است و تبدیل به فرصت می شود، گفت: این قرارگاه به عنوان بازوان اجرایی و با بهره گیری از توان پزشکان متخصصی که در این کارگروه عضو هستند به صورت عملیاتی خدمات به مردم ارائه می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ابراز داشت: با امید به رحمت الهی و تلاش کادر پزشکی و درمانی این ویروس ریشه کن خواهد شد و مردم فارس و شیراز طعم خوش زیارتِ از نزدیکِ حرم مطهر حضرت شاهچراغ(علیه السلام) را دوباره خواهند چشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار