مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از اصلاح و هرس درختان زیتون در بیش از ۶۰ هکتار از باغ‌های زیتون این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمیه کارگر گفت: در این طرح ۱۰ هکتار باغ زیتون توسط گروه هرس و پیمانکار بخش باغبانی سازمان جهاد کشاورزی به مدت چهار روز هرس و اصلاح شد.

به گفته او، در اسفند ماه سال گذشته نیز ۵۰ هکتار از باغات زیتون شهرستان با مشارکت باغ داران اصلاح و واکاری شد.

کارگر هدف از این طرح را حذف پاجوش‌های قدیمی و کم بارده، افزایش تهویه و نوردهی در داخل درختان، افزایش کمی و کیفی محصول از اواخر اسفند ماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

او افزود: این درختان بدلیل بالا رفتن سن فیزیولوژیک و وجود ارقام نامرغوب روغنی و کنسروی از عملکرد مطلوبی برخوردار نبوده اندو در این طرح اصلاح شده اند.

کارگر بیان کرد: دراین عملیات برای بیش از ۲۰ کارگر به صورت موقت اشتغال زایی ایجاد شد.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: بعد از پایان هرس، باغ‌های زیتون توسط کارشناسان بازدید و صحت عملیات تایید شد.

این کارشناس با بیان اینکه شهرستان مرودشت ۱۵۵ هکتارباغ زیتون دارد، اظهار کرد: متوسط عملکرد باغات زیتون مرودشت حدود سه تن در هکتار است و افزایش عملکرد به پنج تن درباغ‌های شهرستان در طرح اصلاح در دستور کار قرار دارد.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار