نصب دستگاه دیتالاگر هواشناسی در شهرستان بوکان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از نصب دستگاه دیتالاگر در یک مزرعه کلزای ۴ و نیم هکتاری شهرستان بوکان به منظور تعیین زمان پیش آگاهی آفت سنک کلزا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،جعفر وحدت  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دیتا لاگر وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی مثل دما رطوبت و ... را به وسیله حسگر‌های تعبیه شده در دستگاه در طول زمان یا در ارتباط با مکان ذخیره می‌کند.

وحدت  افزود: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگر‌ها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگر‌ها معمولاً به محض فعال سازی برخی شاخص‌های اقلیمی مانند دما ورطوبت را اندازه گیری کرده و اطلاعات را ذخیره کنند.

او تصریح کرد: ثبت و ذخیره تغییرات دما بصورت ساعتی، نقش تعیین کننده‌ای در ثبت شرایط دمایی سیکل زندگی آفت سنک کلزا دارد و در آینده می‌توان از اطلاعات ثبت شده درتعیین زمان مناسب مبارزه شیمیایی با سنک کلزا استفاده نمود.

وحدت اضافه کرد: مدیریت جهاد کشاورزی بوکان و واحد حفظ نباتات به عنوان نقش ناظر پیگیری فعالیت‌های بخش خصوصی و تایید فنی عملیات پیش اگاهی در این زمینه را به عهده دارند.

لازم به ذکر است که نصب این دستگاه با همکاری مدیریت زراعت صورت گرفته این هفتمین دستگاه دیتا لاگر نصب شده در سطح استان است.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.