تمام کار‌های انتشار کتابی با عنوان «خاطرات سردار بقایی» انجام شده، اما به دلیل بسته بودن چاپخانه‌ این کتاب هنوز منتشر نشده است.

ناصر پروانی شاعر و نویسنده، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتاب جدیدش گفت: غصه جدیدی که امسال در حوزه ادبیات داریم، برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. هنوز رسمی چنین مطلبی اعلام نشده اما آنگونه که مشخص است امسال نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نمی شود. امسال قرار بود کتابم با عنوان  «خاطرات سردار بقایی» را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی کنم. قاعدتاً با شیوع بیماری کرونا در کشور برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال جاری کنسل است. سعی می‌کنم الان که برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کنسل شده و در هاله ای از ابهام قرار دارد و آن عرصه خوب فرهنگی از ما گرفته شده، در یک فرصت مغتنم سه تا چهار کتاب را رونمایی کنم.

او افزود: تمام کارهای انتشار کتابم با عنوان « خاطرات سردار بقایی »  انجام شده است. انتشارات سخنوران این کتاب را منتشر می کند؛ منتها به دلیل بسته بودن چاپخانه ها به خاطر شیوع بیماری کرونا این  کتاب هنوز منتشر نشده است. کتاب دیگرم با عنوان  « شب های پروانه ای » هم آماده است. این کتاب قرار بود در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شود اما به دلیل بسته بودن دانشگاه ها هنوز منتشر نشده است. کتابم با عنوان « شب های پروانه ای » مجموعه اشعار شاعران دانشگاه شهید بهشتی بود که گردآوری کرده بودم.

این شاعر با اشاره به تصمیمش برای انتشار مجموعه غزلش بیان کرد: یک مجموعه غزل را به مناسبت چهل سالگی ام منتشر می کنم. هم امیدوارم بتوانم کتابم را تا قبل از 16 تیرماه که سالروز تولدم است منتشر کنم و هم امیدوارم تا آن موقع بیماری منحوس کرونا از ایران و  تمام جهان رفته باشد و ما بتوانیم فضای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را فراهم کنیم. 

این نویسنده ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی که برای کشور پیش آمده است، بسیاری از برنامه های فرهنگی در کشور تعطیل شد اما ما بیکار نماندیم و برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های کتابخوانی و شب شعر را در فضای مجازی برگزار کردیم.

او با اشاره به اینکه همیشه افراد را به مطالعه کتاب فیزیکی تشویق می کرده است و مطالعه کتاب فیزیکی را دوست داشته، بیان کرد: در شرایط کنونی امانت گرفتن کتاب فیزیکی می تواند باعث انتقال بیماری کرونا شود و کتابخانه ها بسته هستند. فایل های پی دی اف کتاب می تواند کمک کند و دست افراد کتابخوان را خالی نگذارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار