رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز گفت: دستیابی به جهش تولید تنها با عزم ملی میسر خواهد شد و از این بابت باید هماهنگی‌های بین بخشی لازم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی رحیمی رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز گفت: دستیابی به جهش تولید تنها با عزم ملی میسر خواهد شد و از این بابت باید هماهنگی‌های بین بخشی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را شاهد باشیم.

او بیان داشت: در داخل کشور از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستیم و این امکانات و توانایی‌ها برای رسیدن به جهش تولید باید به خوبی بکارگیری و استفاده شود که برای بکارگیری ظرفیت‌ها نیاز است تا با استفاده از آمایش‌های سرزمینی این امکانات در مناطق مختلف را در مسیر رونق و جهش تولید قرار داد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

رحیمی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در مراکز و کانون‌های تولید سهم چندانی ندارند که این مساله یک ضعف جدی محسوب می‌شود. حضور شرکت‌های دانش بنیان در کانون‌های تولید باید جدی گرفته شود و این می‌تواند زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.

رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: موانعی وجود دارد که لازم است با برخی اقدامات، هماهنگی‌ها و قوانین ساده مشکلات موجود در مسیر بخش خصوصی برداشته شود تا دستاورد‌های روشن و مشخصی را رقم بزند. در این زمینه همراهی بدنه اقتصادی دولت می‌تواند مسیر بخش خصوصی در جهش تولید را هموار کند.

این مقام مسئول گفت: یکی از موانع اصلی در مسیر جهش تولید، باور برخی مسئولان و مدیران کشور است که فکر می‌کنند سازش با کشور‌های غربی و رفع تحریم‌ها راهکار حل مشکلات است. در این زمینه تحریم‌ها در اقتصاد کشور بی تاثیر نبوده، اما می‌تواند زمینه‌ای برای اتکا به تولید داخلی باشد.

او ادامه داد: علاوه بر این باید با اقدامات ابتکاری تحریم‌های به وجود آمده را بی اثر کرد تا تولیدکننده داخلی دسترسی آسانی به مواد اولیه داشته باشد. با همراهی که دولت در تولید داخلی خواهد داشت می‌توان چشم انداز روشنی برای جهش تولید ترسیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.