رییس گمرک مراغه از صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به ارزش ۵۲ میلیون دلار از این شهرستان به کشور‌های خارجی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،جلال زاده رییس گمرک مراغه از صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به ارزش ۵۲ میلیون دلار از این شهرستان به کشور‌های خارجی در سال گذشته خبر داد.

جلال زاده  افزود: در این مدت، ۲۰ نوع کالا شامل انواع محصولات شیمیایی، کشاورزی و صنعتی به وزن حدود ۸۹ هزار تن از گمرک شهرستان مراغه به کشور‌های خارجی صادر شده است.

او با بیان اینکه این محصولات به ۴۰ کشور جهان صادر شده است، افزود: ارزش ریالی کالا‌های صادراتی حدود ۲۱۸ میلیارد تومان بوده است.

جلال زاده افزود: میزان صادرات از این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، از نظر وزنی ۲۶ و از نظر ارزش ۸۶ درصد افزایش یافته است.

او  گفت: انواع شیشه جام، کربنات سدیم و خرما ازعمده‌ترین ترین محصولات صادراتی شهرستان مراغه به خارج از کشور بوده است.

او  افزود: بیشترین میزان محصول صادراتی مراغه نیز به کشور‌های عراق، ترکیه وگرجستان و نیز لهستان، روسیه و انگلستان و آفریقای جنوبی بود.

گمرک مراغه از آذرماه ۱۳۷۵ و به منظور تسریع در تشریفات گمرکی و صادرات خشکبار مراغه و شهرستان‌های مجاور کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار