مردانی گفت: درباره مفید بودن تریاک برای درمان کرونا باید گفت که این گونه ادعا‌ها از جنس همان تبلیغات مربوط به الکل است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی امشب با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

مردانی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است که پس از ابتلا به عفونیت‌های دستگاه تنفسی و بهبودی، بدن تا مدتی نسبت به آن مصونیت پیدا می‌کند، گفت: پزشکان و پرستارانی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند، اکنون بدون مشکل در مراکز درمانی به کار مشغول هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً معتادان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، افزود: سیستم ایمنی بدن معتادان ضعیف‌تر است لذا شدت بیماری در آن‌ها بیشتر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: درباره ادعا‌های مطرح شده در فضای مجازی درباره تریاک باید گفت که این گونه ادعا‌ها از جنس همان تبلیغاتی است که درباره الکل شد و به جان باختن و کور شدن افراد متعددی منجر شد.

مردانی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات تا حدود یک سال دیگر ۳۰ تا ۷۰ درصد مردم جهان مبتلا می‌شوند و پس از بهبودی، مصونیت پیدا می‌کنند تصریح کرد: پس از این مرحله، بیماری ناشی از کرونا نیز به صورت بیماری‌های شناخته شده‌ای مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی درمی‌آید.

او با بیان اینکه کرونا مختص افراد مسن نیست گفت: ورزشکاری می‌گفت هرگز بیمار نشده است، اما به کرونا مبتلا شده لذا این بیماری عدالت طلب است و فقیر و غنی، پیرو جوان و زن و مرد نمی‌شناسد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به روش‌های عجیب و غریب ضدعفونی ماسک و بدن ادامه داد: به جای قرقره الکل یا ضدعفونی کردن بینی با هوای داغ سشوار، دست‌ها را بشوئید.

او با اشاره به اینکه زنجبیل، آویشن و دارچین هیچ اثر محافظتی روی ویروس کرونا ندارد همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده سبزیجات و میوه بر استفاده از سرکه ارجحیت دارد گفت: برخی از سرفه‌ها به دلیل مسائل آلرژی است و تعداد زیادی از ایرانیان دارای بیماری‌های آلرژیک هستند، به طوری که هیچ وقت تا به این اندازه از ماده‌های ضدعفونی کننده در خانه استفاده نشده بود، ویروس کرونا کرونا ویروسی است که بر دستگاه تنفسی اثرمی‌گذارد، بهتر است مردم در استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس بیشتر احتیاط کنند، عوارض وایتکس بر روی بدن کسانی که بی مورد از آن استفاده کرده اند قابل مشاهده است.

مردانی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری شستشوی دست با آب و صابون است عنوان کرد: جداً مردم از حمام رفتن‌های مکرر خودداری کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه هیچ گروه خونی از کرونا مصون نیست گفت:تن‌ها راه مصون ماندن از این بیماری رعایت بهداشت فردی و رعایت پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت است.

مردانی با اشاره به اینکه بیمارانی که فرم شدید را دچار شده اند در طولانی مدت دچار عارضه کرونا نمی‌شوند افزود: ویروس کرونا واکنش التهابی شدیدی را در ریه ایجاد می‌کند لذا ۸۰ تا ۹۰ درصد بیمارانی که مبتلا به کرونا می‌شوند بهبود پیدا می‌کنند.

او با اشاره به اینکه هنوز هیچ واکسنی ساخته نشده است گفت: کسانی که این بیماری را تجربه کرده‌اند از این بیماری ایمن می‌شوند و دیگر این ویروس را نمی‌گیرند اگر اعضای خانواده دچار اختلال در حس بینایی و شنوایی شد باید بدانیم که به کرونا مبتلا شده است و دیگر تا ابد به کرونا مبتلا نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار