رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۷ هزار هکتار آبیاری نوین امسال اجرایی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال طرح آبیاری نوین در ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی می‌شود و در صورت تامین اعتبار این میزان قابل افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی با حضور در برنامه کارنامه شبکه قزوین با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۷ هزار هکتار آبیاری نوین در سال ۹۹ گفت: در صورت تامین اعتبار این میزان را می‌توانیم به ۲۰ هزار هکتار افزایش دهیم.

خمسه افزود: ۲۰ هزار هکتار پیش از این به بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در استان ۶۶ هکتار گلخانه وجود دارد گفت: در این زمینه شرایط خوبی داریم و امسال، سال شکوفایی گلخانه هاست.

خمسه با اشاره به سردشدن هوا در چند روز آینده و احتمال سرمازدگی درختان و محصولات گفت: با آموزش‌های لازم کشاورزان را در زمینه سرمازدگی آگاه کردیم و به آنان توصیه شده است این چند روز را هوشیار باشند.

او تاکید کرد: در جلسه مدیریت بحران تصویب شد سوخت مورد نیاز باغداران تامین شود.

خمسه هدف‌گذاری امسال سازمان جهاد کشاورزی را پایداری تولید در بخش‌های کشاورزی و دامپروری بیان کرد و درباره تامین گوشت سفید هم گفت: به تمام تعاونی‌ها گفته شده است گوشت مرغ را با قیمت مصوب خریداری می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: افتتاح بیش از ۲۵۰ طرح مختلف ، تجلیل از کشاورزان برتر استانی و کشوری ، تولید ۳۱۷ هزار تن گندم و افزایش ۶ درصدی تولید این محصول، لوله گذاری ۱۴۰ کیلومتر در دشت قزوین و پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی از مهمترین اقدامات این سازمان در سال گذشته بود.

او درباره اقدامات جهاد کشاورزی برای مقابله با ویروس کرونا هم گفت: تمام کشاورزان که عدوات و تجهیزات سم پاشی دارند در تمام شهر‌ها و روستا‌ها برای ضدعفونی کردن به کمک سپاه آمدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار