دبیر اسبق فدراسیون والیبال گفت: به خاطر آن که مسابقات المپیک به تعویق افتاد این طبیعی است که هر ۲ طرف با یکدیگر صحبت‌هایی را انجام دادند و در نهایت کولاکوویچ از تیم ملی جدا شد.

محمود افشاردوست دبیر اسبق فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم‌های ملی والیبال کشورمان اظهار داشت:

کرونا تمامی مسابقات والیبال را لغو کرده است

با توجه به بیماری کرونا که سر تا سر نقاط جهان را در بر گرفته و به تبع آن مسابقات آسیایی و جهانی هم تعطیل است، به دنبال آن تیم ملی والیبال هم هیچ فعالیتی نداشته و همه این مسائل بر می‌گردد به این که کنفدراسیون والیبال آسیا و همچنین فدراسیون جهانی چه زمانی را برای شروع رقابت‌های آسیایی و جهانی می‌گیرند. به نظر من ابتدا باید زمان دقیق مسابقات مشخص شود تا فدراسیون والیبال بر اساس آن برنامه ریزی‌های خود را برای تمرینات تیم ملی در همه رده‌ها مشخص کند.


بیشتر بخوانید: واعظ آشتیانی: فضای فوتبال ما به سمتی رفته که نوآوری در آن معنا ندارد/ صعود تیم ملی به جام جهانی کار بزرگی نیست


فدراسیون والیبال می‌تواند با قرنطینه‌های ویژه‌ای اردو را برگزار کند

او افزود: به اعتقاد من فدراسیون والیبال در این مدت می‌تواند اردو‌های تیم ملی را در قرنطینه‌های ویژه‌ای از جمله سمپاشی و گندزدایی محل سالن تمرینات، خوابگاه، رستوران انجام دهد تا از این طریق بتوانند اردو‌های تیم ملی را شروع کنند. البته این موضوع هم بر می‌گردد به این که کنفدراسیون والیبال آسیا چه زمانی را برای شروع مسابقات اعلام کند.

برنامه ریزی لیگ برای فصل بعد را از الان شروع کنیم

دبیر اسبق فدراسیون والیبال ادامه داد: با توجه به آن که مسابقات المپیک و لیگ جهانی والیبال به تعویق افتاده، به دنبال آن قطعاً مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا و به دنبال این مسائل قطعاً اردو‌های تیم ملی هم به تعویق خواهد افتاد. پیشنهاد من این است که فدراسیون والیبال از الان باید برای سال آینده برنامه ریزی لیگ را در دستور کار قرار دهد. آن طور که در خبر‌ها آمده به احتمال بسیار زیاد ویروس کرونا تا شهریور و یا مهر ماه از بین خواهد رفت و به همین دلیل باید فدراسیون والیبال برنامه ریزی دقیقی برای لیگ سال آینده داشته باشد.

جدا شدن کولاکوویچ کاملاً طبیعی بود

افشار دوست درباره قطع همکاری فدراسیون والیبال با ایگور کولاکوویچ هم گفت: با توجه به آن که فدراسیون والیبال با کولاکوویچ تا پایان المپیک قرارداد داشت و به خاطر آن که مسابقات المپیک به تعویق افتاد. این طبیعی است که هر ۲ طرف با یکدیگر صحبت‌هایی را انجام دهند و در نهایت تصمیم بر این شد که کولاکوویچ از تیم ملی جدا شود و به نظر من این تصمیم بسیار به جا بود. با توجه به این که ما در این مدت هیچ مسابقه‌ای نداریم و به دنبال آن هم هیچ فعالیتی در تیم ملی بزرگسالان صورت نمی‌گیرد این کاملاً طبیعی بود که فدراسیون با کولاکوویچ قطع همکاری کند و باید از الان به فکر یک سرمربی جدید دیگری برای سال‌های آینده باشیم.

گزینه‌های تیم ملی والیبال هر کدام لیاقت سرمربی گری تیم ملی را دارند

کارشناس والیبال عنوان کرد: فدراسیون والیبال تا الان با مربیان بزرگی مذاکره کرده است، از جمله با برناردی، دی جورجی، آناستازی صحبت‌هایی را انجام داده و به نظر من تمام این گزینه ها فوق العاده هستند. همچنین آنتیگا و جیانی هم که جزء گزینه‌های فدراسیون والیبال هستند. هر کدام از آن‌ها زمانی که در تیم ملی کشورشان بازی می‌کردند جزء ستاره‌های تیم ملی شان بودند و به نظر من همه این افراد لیاقت آن را دارند که سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان شوند. ابتدا باید شرایط این مربیان را بررسی کرد. از نوع قراردادهایشان گرفته تا این که آیا راضی هستند در لیگ برتر کشورمان مربیگری کنند. همچنین باید نحوه قرارداد دستیاران آن‌ها را هم مورد بررسی قرار داد که در این چند سال اخیر فدراسیون والیبال ما با این مسئله بار‌ها درگیری داشته است. نحوه قرارداد دستیاران سرمربی هم بسیار مهم است. برخی از آن‌ها می‌خواهند قراردادشان ۶ ماهه باشد و بعضی از سرمربیان بزرگ دنیا اعتقاد دارند که باید قرارداد دستیارانشان یک ساله باشد و همین اختلافاتی را به وجود می‌آورد.


بیشتر بخوانید: علی نژاد: شان وزارت ورزش بیشتر از آن است که در نقل و انتقالات میان باشگاه‌ها دخالت کند / علیزاده صداقت نداشت


او افزود: به نظر من باید جلسات فنی مناسبی در فدراسیون والیبال صورت گیرد و گزینه‌هایی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده اند باید رزومه کاری شان به دقت بررسی شود. همچنین شورای فنی در این موضوع باید نظر قطعی خود را به هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون ارائه دهد و به نظر من می‌توانیم با اجماع دسته جمعی به یک گزینه مشخصی دست پیدا کنیم.

هر مربی که برای تیم ملی انتخاب می‌شود او را با ولاسکو مقایسه می‌کنند

افشار دوست تصریح کرد: تیم ملی والیبال ما الان به یک مربی نیاز دارد که بتواند تمرینات حرفه‌ای و با کیفیتی را برگزار کند و حتی بتواند کار مربیگری را در کنار زمین به خوبی انجام دهد و همچنین بتواند برای اردو‌های تدارکاتی و بازی‌های دوستانه تیم ملی برنامه ریزی‌های خوبی در نظر بگیرد و در کل می‌توان گفت آن شخصیت مربیگری را برای تیم ملی والیبال کشورمان داشته باشد. متاسفانه الان هر سرمربی که برای تیم ملی انتخاب می‌شود آن را با خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی می‌سنجند. این طبیعی است، ولاسکو زمانی که سرمربی تیم ملی والیبال بود موفق شد کارنامه بسیار خوبی از خودش به یادگار بگذارد و تحول بسیار خوبی را در والیبال کشورمان به وجود آورد. بعد از آن کواچ بهترین نتیجه را با تیم ملی گرفت و توانست ما را در مسابقات جهانی به مقام ششم برساند و بعد از ان هم در لیگ جهانی مقام چهارمی را توانستیم با او کسب کنیم و همین نشان می‌دهد که ما هر سرمربی آوردیم آن را با ولاسکو مقایسه کردند.

پایه و اساس موفقیت‌های والیبال به رده نوجوانان بر می‌گردد

دبیر اسبق فدراسیون والیبال درباره تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی نوجوانان صورت گرفت بیان داشت: به هر حال این موضوع طبیعی است. در هر کجایی وقتی رئیس یک سازمان تغییر می‌کند، کار‌ها بر اساس رئیس جدید جلو می‌رود. در فدراسیون والیبال هم این گونه است. وقتی رئیس جدید فدراسیون والیبال انتخاب شد تغییراتی در کادر فنی تیم ملی نوجوان صورت گرفت و این تغییرات می‌تواند چند دلیل داشته باشد. شاید در جلساتی که تشکیل داده اند رئیس فدراسیون تصمیم گرفته باشد که سرمربی نوجوانان را تغییر دهد که من در جریان این موضوع نیستم. شاید هم رئیس فدراسیون والیبال با این کار می‌خواسته یک نسل جدیدی از مربیان را در این حوزه مطرح کند. به هر حال نتایجی که تیم ملی نوجوانان در سال‌های گذشته کسب کرده کاملا روشن است و به نظر من باید به فکر پرورش بازیکنان آینده دار برای تیم ملی جوانان و بزرگسالان در این رده باشیم که پایه و اساس موفقیت‌های تیم ملی در رده‌های نوجوانان صورت می‌گیرد.

سال گذشته جوانان مان توانستند قهرمان جهان شوند

افشار دوست افزود: در این چند سال اخیر چند نفر از بازیکنان تیم ملی نوجوانان وارد رده بزرگسالان شدند که می‌توانیم این را به خوبی مشاهده کنیم. همچنین بازیکنانی که در قالب تیم ملی جوانان موفق شدند قهرمان جهان شوند، پیش از آن در تیم ملی نوجوانان حضور داشتند و در آن جا هم موفق شدند قهرمان جهان شوند. به هر حال امیدوارم هر تصمیمی که در هر رده‌ای از والیبال کشورمان گرفته می‌شود در نهایت به نفع تیم ملی باشد.


بیشتر بخوانید: معروف: باید چین را شکست دهیم


میزبان مسابقات قهرمانی آسیا تغییر کرد

افشاردوست درباره تیم ملی جوانان هم گفت: تیم ملی والیبال جوانان کشورمان سال گذشته موفق شد در رقابت‌های قهرمانی جهان به مقام قهرمانی دست پیدا کند. بازیکنانی که الان در تیم ملی جوانان حضور دارند برخی از آن‌ها سال گذشته در تیم ملی نوجوانان بودند. جوانان والیبالیست کشورمان خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کردند. این رقابت‌ها ابتدا قرار بود به میزبانی کشورمان در شهر اصفهان برگزار شود، اما زمان و مکان آن تغییر کرده و هنوز مشخص نیست که این مسابقات در کجا و در چه زمانی برگزار خواهد شد. در هر صورت امیدوارم که هر چه زودتر این ویروس از بین برود تا هر چه زودتر اردو‌های تیم ملی والیبال کشورمان در همه رده‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار