در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر کردستانی از آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز چارت دار دولتی در بخش دولتی در استان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر کار آموز به این مراکز ورود پیدا کردند که از این تعداد سهم خواهران ۴ هزار و ۱۴۹ نفر و ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر را برادران به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: از ۱۶ هزار و ۶۳۴ نفر کار آموز مراجعه کننده مراکز دولتی در مجموع ۶ هزار و ۳۶۴ نفر در مراکز ثابت و شعب شهری استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

احمدی بیان داشت: در سال گذشته در مجموع ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر – ساعت آموزش مهارتی در ۳۸ رشته به کار آموزان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

این مقام مسئول گفت: در مراکز هدایت شغلی و مهارت آموزی دانشگاه‌های دولتی استان برای ۳۹۸ نفر از دانشجویان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت ۱۲۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در سطح استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۷۵۵ نفر کار آموز دوره‌های مهارتی را در بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

احمدی در پایان از آمادگی این اداره کل برای برقراری کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا کشور خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.